Letošní zima je pro silničáře na dálnici D1 už teď jednou z nejhorších v historii - co se týče nutnosti provádění provizorních oprav. Hlavně na úsecích, kde ještě nezačala modernizace, se totiž na mnoha místech dálniční povrch rozpadá. Nebezpečná místa se pak musí narychlo opravovat.
Obří díry a výmoly. Popraskané celé betonové desky. D1 letos dostává pořádnou zimní facku. Na mnoha místech se úplně rozpadá. Leckde tak jde o kola aut a životy řidičů. Nejhorší situace je na úsecích, které teprve čekají na svou modernizaci, a to především na Vysočině a před Brnem.
Důvodem havarijního stavu D1 je to, že její betonový povrch je už dávno za svou životností. Jezdit by se po něm už vůbec nemělo. Však také silničáři na D1 během letošní zimy zatím spotřebovali více asfaltové drtě než posypové soli. V těchto dnech třeba opravují vozovku mezi Ostrovačicemi a Devíti kříži. Celkově už letošní zimní provizorní látání a plátování D1 stálo Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) desítky tisíc korun.
"Na kilometru 170 D1 opravujeme letos poslední havarijní výtluky," potvrdil Jan Rýdl, tiskový mluvčí ŘSD. Provizorní opravy ale nikdy nevydrží moc dlouho. Řidiči si na těch nejhorších místech musí dávat při jízdě o to větší pozor nejméně do konce února. To totiž na zničených úsecích konečně začne modernizace dálnice.