Volkswagen

Nový Golf ve sportovním provedení. Takhle budou vypadat výkonné verze!

Nový Golf ve sportovním provedení. Takhle budou vypadat výkonné verze!
Zdroj: Volkswagen

Sportovní verze nové generace VW Golf si měly odbít světovou premiéru na autosalonu v Ženevě. Přehlídka ale byla kvůli riziku nákazy koronavirem zrušena. A tak se verze GTI, GTD a GTE představují alespoň virtuálně.

Sportovní ikonu Golf GTI stvořil Volkswagen před 44 lety. V roce 1982 následoval první Golf GTD a v roce 2014 první GTE s externě nabíjitelným hybridním pohonem. Jak budou vypadat modely, které na ně navazují a vycházejí z nejnovější osmé generace známého modelu?

Všechny tři výkonné varianty mají společné designové prvky. Sportovní styl je patrný hlavně na čelní partii - sériově dodávané světlomety LED v nízké poloze ji společně s maskou chladiče propůjčují zamračenější výraz. Úzká lišta pod předním okrajem kapoty motoru zaujímá celou šířku přídě a má jednu ze tří specifických barev – červenou v případě GTI, modrou pro GTE a stříbrnou u GTD. Typická je i velká, nedělená, voštinová mřížka spodního otvoru pro přívod vzduchu, kterou na přání doplňují integrované mlhovky.

Podvozek je snížený o 1,5 centimetru, vzadu styl doplňují sportovní koncovky výfuku, specifické jsou i disky kol o průměru až 19 palců.

Související obsah

Také vnitřní výbava zahrnuje spoustu tradičních znaků GT verzí. Sportovní volant se třemi stříbrnými rameny doplnily další moderní funkce i s dotykové ovládáním a integrovaným tlačítkem systému Travel Assist, který umožňuje asistovanou jízdu rychlostí až 210 km/h. U GTI prostřední rameno volantu doplňuje červená plochoa, u GTE modrá a u GTD stříbrná.

Nechybí kovové pedály a nepostradatelný je také klasický kostkovaný vzor čalounění sportovních sedadel - šedo-černé kostky jsou doplněny červeným (GTI), modrým (GTE) nebo světle šedým (GTD) prošíváním.

Golf GTI

Osmý Golf GTI debutuje s novým designem a nově vyvinutou technikou. Je poháněn čtyřválcem 2,0 litru s přeplňováním turbodmychadlem a přímým vstřikováním benzínu o výkonu 180 kW (245 koní). Maximální točivý moment je 370 N.m. Čtyřválcový motor se sériově dodává s 6stupňovou manuálně řazenou převodovkou. Na přání je k dispozici 7stupňová dvouspojková převodovka DSG.

Golf GTD

Nový Golf GTD se profiluje jako sportovní automobil pro cestování na dlouhé vzdálenosti. Pod kapotou pracuje dvoulitrový čtyřválec TDI vyladěný na 147 kW (200 koní) s vysokým maximem točivého momentu 400 N.m. Tuto hnací sílu poskytuje již při velmi nízkých otáčkách.

Související obsah

Stejně jako všechny turbodiesely pro nový Golf je i pohon modelu Golf GTD vybaven dvěma sériově uloženými katalyzátory SCR (Selective Catalytic Reduction). Nový systém Twindosing SCR s dvojitým vstřikováním AdBlue výrazně snižuje emise oxidů dusíku. Volkswagen nabízí Golf GTD sériově v kombinaci se 7stupňovou převodovkou DSG.

Golf GTE

S celkovým nejvyšším výkonem hybridní soustavy je stejně výkonný jako Golf GTI. Hybridní pohon kombinuje dynamiku s elektrickým provozem a dojezdem cca 60 kilometrů s nulovými emisemi.

Externě nabíjený hybridní pohon modelu Golf GTE zahrnuje čtyřválec TSI o výkonu 110 kW (150 koní), elektromotor s výkonem 85 kW (115 koní), 6stupňovou převodovku DSG a novou sadu lithium-iontových akumulátorů. Hybridní pohon poskytuje celkový nejvyšší výkon soustavy 180 kW (245 koní) a maximální točivý moment 400 N.m. Oproti předchůdci se výrazně prodloužil dojezd s výhradně elektrickým pohonem, přispívá k tomu vylepšená aerodynamika nového Golfu a o 50 procent vyšší kapacita sady akumulátorů (13 kWh). Golf GTE umožňuje elektrickou jízdu s nulovými emisemi rychlostí až 130 km/h.

Související obsah

Nabídku výkonných verzí mají později doplnit ještě výkonnější Golf GTI TCR inspirovaný závodním vozem pro okruhový šampionát a čtyřkolka Golf R.

TN.cz
Voyo

Sledujte Televizní noviny ve full HD a bez reklam na Voyo.cz

K tématu Volkswagen

Důležité Události