Dálnice D1

První past na D1 je nastražená. Kde si musí řidiči dávat pozor na měření?

První past na D1 je nastražená. Kde si musí řidiči dávat pozor na měření?
Zdroj: TV Nova

Silničáři už mají znovu nachystané úsekové měření na opravované dálnici D1. Dodržování omezené osmdesátikilometrové rychlosti začne od pondělí hlídat první sada detekčních kamer.

Ministerstvo dopravy znovu začíná hlídat dodržování omezené rychlosti v opravovaných úsecích dálnice D1. První past na neukázněné řidiče je nastražená v šestikilometrovém úseku u Velkého Meziříčí.

Sada detekčních kamer bude sbírat data pro policii, která následně spáchané přestupky pošle na příslušnou obec s rozšířenou působností. Dopravně-bezpečnostní akce má za cíl i letos v zúžených úsecích zklidnit dopravu a zároveň chránit dělníky na stavbě.

Související obsah

“Ohleduplní řidiči pravidla dodržují, jedou povolenou rychlostí, zbytečně nepředjíždějí a omezením projedou bez problémů. Vedle toho je tu však malá skupinka bezohledných, která pravidla vědomě nedodržuje a riskuje život svůj i všech okolo. Toto zhruba procento tzv. „pirátů silnic“, kteří způsobují tragické nehody a dopravní komplikace, je potřeba ve spolupráci s policií a příslušnou obcí řešící přestupky umravňovat,” uvedl mluvčí ministerstva dopravy František Jemelka.

Síť radarů se brzy rozšíří

Kromě měřeného úseku u Velkého Meziříčí budou postupně spouštěny další úsekové radary mezi Mirošovicemi (EXIT 21) a Hvězdonicemi (EXIT 29) a také nmezi Velkým Beranovem (EXIT 119) a Měřínem (EXIT 104).

V plánu je také postupné osazení detekčních kamer na úsecích Soutice (EXIT 53) – Loket (EXIT 66) a mezi Koberovicemi (EXIT 81) a Větrným Jeníkovem (EXIT 104).

“Nejčastější příčinou nehod v omezených úsecích je nezvládnutí rychlé jízdy, náraz do dočasných svodidel, čímž se může na hodiny zastavit provoz na daném úseku. V tomto ohledu je policie s úsekovým měřením rychlosti spokojená, protože dokáže v provozu zachytit velké množství těchto případů,“ říká ředitel dopravní policie Jiří Zlý.

Plynulejší provoz

V uplynulých letech se počet přestupků jízdy nepřiměřenou rychlostí pohyboval kolem jednoho procenta ze všech, kteří daným úsekem projeli.

Související obsah

“Studie chování řidičů v uzavírkách na D1 ukázala, že se zahájením úsekového měření došlo k poklesu průměrné rychlosti o 5 km/h. Méně řidičů také překračovalo nejvyšší dovolenou rychlost. Díky tomu se snižuje riziko vzniku nehod, ale také je průjezd dopravním omezením plynulejší. Pokud se vozidla pohybují podobnou rychlostí a nedochází k náhlému zrychlování a brzdění, zvyšuje se propustnost dálnice o 20 až 30 procent,“ vysvětluje vedoucí oddělení BESIP Tomáš Neřold.

Související obsah

Modernizace D1 z Prahy do Brna se blíží do odloženého finále v roce 2021. Letos se bude pracovat až na 71 kilometrech dálnice mezi Mirošovicemi a Kývalkou, tedy na všech sedmi zbývajících modernizovaných úsecích!

Otevřeno má být ještě letos dalších 37 km (4 úseky) nové D1, celkem tak bude hotovo 127 kilometrů, což je skoro 80 procent D1 mezi Prahou a Brnem. Zbývat bude posledních 34 km v příštím roce.

TN.cz
Voyo

Sledujte Televizní noviny ve full HD a bez reklam na Voyo.cz

Důležité Události