"Představením vozu Enyaq iV vstupuje společnost Škoda Auto do nové éry," prohlašuje novopečený předseda představenstva automobilky Thomas Schäfer. Podívejte se, jak bude první vůz nové éry vypadat.
SUV Enyaq je první čistě elektrický vůz Škoda na bázi modulární platformy pro elektromobily koncernu VW. Elektromobilita má být v jeho podání "Simply Clever", hlavně díky dlouhému dojezdu, krátkým nabíjecím časům, snadnému ovládání a dostupným cenám. To v případě Enyaqu znamená minimálně 1 059 900 korun, tolik totiž bude stát základní verze.
Enyaq iV působí na první pohled mohutným a dynamickým dojmem. Může za to hlavně výrazná příď s maskou chladiče posunutou vpřed a výrazně tvarovanou kapotou motoru. Robustní charakter pak podtrhují velká kola o velikosti 19 až 21 palců.
Pozornost upoutá nová, osvětlená maska Crystal Face, která je součástí příplatkové výbavy nebo součástí základní výbavy vyšších verzí. Příď vozu osvěcuje 130 LED diod.
"Škoda Enyaq iV je velmi atraktivním vozem, který stanoví nové standardy," říká sebevědomě, šéfdesignér Škodovky Oliver Stefani.
Interiér je střídmě a přitom vkusně zařízený, designéři použili přírodní, trvale udržitelné a recyklovatelné materiály. Dominuje mu centrální obrazovka s úhlopříčkou 13", což je vůbec největší obrazovka použitá ve vozech Škoda. Enyaq iV také nabízí chytré možnosti konektivity - pomocí aplikace Škoda Connect App je možné na dálku pohodlně ovládat dobíjení baterie nebo klimatizaci interiéru před plánovanou cestou.
Nové elektrické SUV nabízí zcela nový koncept interiéru s volitelným designem místo klasických výbavových stupňů a také zcela novou strukturu modelové nabídky.
Na výběr budou dvě varianty pohonu, dvě různé kapacity baterie, čtyři výkonové stupně od 132 do 225 kW a pohon dvou nebo všech čtyř kol.
Škodovka slibuje dojezdy na jedno nabití od 390 km u nejslabší varianty až po 510 km.
Ačkoliv je Enyaq o něco kratší než Octavia, nabízí podobně prostorný interiér jako Kodiaq. Délka nového vozu činí 4649 mm, šířka 1879 mm a výška 1616 mm. Díky rozvoru s délkou 2765 mm a rovné podlaze bez středového tunelu nabízí Enyaq velkorysý vnitřní prostor, včetně místa před koleny cestujících na zadních sedadlech. Objem zavazadlového prostoru má v základním uspořádání 585 litrů.
Enyaq iV se bude vyrábět v hlavním výrobním závodě v Mladé Boleslavi. Bude se tak jednat o jediný závod koncernu Volkswagen v Evropě mimo Německo, kde se vyrábí vozy na bázi MEB. Předobjednávat vozy bude na českém trhu možné od 3. září.
Speciální novinkou je exkluzivní, bohatě vybavená limitovaná edice 1895 vozů Enyaq Founders Edition, která připomíná úspěšnou historii podniku a také jeho založení Václavem Laurinem a Václavem Klementem před 125 lety. Vozy z Founders Edition zdobí plaketa s pořadovým číslem na multifunkčním koženém volantu, kterou vyrábí český sklářský podnik Preciosa. Začátek prodeje vozů z exkluzivní edice je plánován na jaro 2021.
Škodovka kvůli elektromobilům přestavěla výrobní linku ve svém hlavním závodě v Mladé Boleslavi, do úprav investovala 32 milionů euro (přes 830 milionů korun). Výrobní linka je nyní jedinou v celém koncernu Volkswagen, která umožňuje paralelní výrobu vozidel na základě modulární platformy pro elektromobily (MEB) a modulární platformy pro vozy s příčně uloženými motory (MQB). To znamená, že ze stejné linky budou sjíždět vozy Enyaq, Octavia i Karoq.