Předseda představenstva Škody Auto Thomas Schäfer naznačil, kam má tuzemská automobilka pod jeho vedením namířeno. "Mým cílem je pokračovat v úspěšném kurzu značky Škoda i v příštích letech. To jsem ostatně zdůraznil i při setkání s předsedou vlády. Je jasné, že se to někdy neobejde bez konfliktu, nebo hádek, ale vždy budu hájit náš cíl," prohlásil na podnikové radě, která je hlavním koordinačním orgánem odborů Škody Auto.
Nový šéf automobilky Škoda poodkryl svoji strategii. "Jsem si vědom, jaká očekávání a obavy jsou spojené s mou osobou. Bude ze Škody levná značka na úrovni Dacie, jsem jen místodržícím Herberta Diesse?" shrnul hlavní otázky, kterým od nástupu do vedení čelí.
A konečně nabídl i svoji verzi odpovědi. "Chceme vybudovat nový potenciál pro některé trhy a stát se atraktivnější pro další vrstvy zákazníků. Hyundai, Kia, Ford, Opel a Francouzi jsou naši klíčoví konkurenti, tam zaútočíme," vzkázal Thomas Schäfer zaměstnancům prostřednictvím odborářů. Informuje o tom časopis Škodovácký odborář.
O budoucnosti značky se už nějaký čas bouřlivě diskutuje. Když Schäfer na začátku srpna střídal dosavadního úspěšného šéfa Bernharda Maiera, koncernový boss Herberta Diess přišel s poměrně jasným vzkazem: Škodovka se moc rozpíná a příliš konkuruje prémiovým značkám koncernu VW. Místo toho se má snažit porážet Korejce a Francouze. Jinými slovy: vyrábět zase spíš levnější auta. "Není nám k ničemu, když se Škoda vyvíjí ke třetí prémiové značce v rámci koncernu," prohlásil šéf Volkswagenu pro německý deník Frankfurter Allgemeine Zeitung.
V tu chvíli napětí eskalovalo. Odboráři Škodovky následně tvrdě vystoupili proti mateřskému koncernu. Kritizovali novou strategii vůči české značce, naposledy tepali Volkswagen za to, že chce Česku sebrat výrobu modelů Superb i Kodiaq. "Nestačí ještě toto tažení proti Škodě? Lidově řečeno, musíme Škodu vykuchat od všeho dobrého, excelentního, co v současné době máme? Je to jasná degradace a cesta směrem k Dacii a nedej Bůh pod Dacii," zlobil se odborový předák Jaroslav Povšík.
Ten teď šéfovi firmy připomněl nedávný výrok, že v Jižní Africe, kde dříve vedl zastoupení značky Volkswagen, byl považován za "předsedu pro lidi". Tedy, že byl na straně zaměstnanců.
"Máme tady špičkový tým, který se do díla pouští s velkým nasazením. S tímto postojem Škoda napsala a ještě napíše neuvěřitelně úspěšný příběh. Značka je na tom velmi dobře a má skvělou pověst, tu si vypracoval tým, který může být náležitě hrdý," reagoval Schäfer.