Fiat 126 se stal legendou hlavně v bývalém východním bloku. Vyráběl se od roku 1972, kdy nahradil svého neméně slavného předchůdce Fiat 500. Co myslíte, měl by Maluch následovat "pětistovku" a vrátit se na trh v novém designu? Podívejte se, jak by mohl vypadat.
Fiátek, který dostal přezdívku Maluch, patřil s celkovou produkcí téměř 4,7 milionu kusů k nejúspěšnějším modelům značky. Vyráběl se pod licencí v Polsku a zařadil se mezi nejpopulárnější vozy ve střední a východní Evropě.
Italské designové studio MA-DE teď přišlo s nápadem, jak Maluchovi znovu vdechnout život.
"V nové koncepci 126 neztrácí svou identitu, ta je naopak spíše posílena. U 126 Vision jsme se rozhodli pro novou interpretaci některých nezaměnitelných stylistických prvků, jako je například zúžená střecha vzadu a čtvercové světlomety," popisuje svou vizi italské studio. "Nový" Maluch dostal o něco větší rozměry, stylová zrcátka se směrovkami, diodové světlomety a větší kola v retro designu - podívejte se v galerii na konci článku.
Představa zatím existuje jen na vizualizacích, ale možná by si Maluch opravdu moderní verzi zasloužil, co myslíte?
Fiat nedávno opět prodloužil život jinému kultovnímu miniautíčku - slavné pětistovce. A vsadil na ni svou budoucnost. Na retro vzhled Italové vsází už řadu let, ale nová pětistovka tentokrát vyjela jako 3,63 metru dlouhý elektromobil Fiat 500e s dojezdem 320 km.
Fiat si dost věří, protože ceny nasadil hodně vysoko - hatchback vyjde na téměř 900.000 korun, kabrio na necelý milion.
Nová elektrická platforma by mohla být skvělou příležitostí, aby se vrátil i Fiat 126. Třeba o tom začnou v Itálii přemýšlet…
Fiat 126 debutoval v roce 1972 na autosalonu v Turíně jako moderní náhrada za původní Fiat 500. Autíčko bylo obzvlášť populární v Polsku, kde Fabryka Samochodów Małolitrażowych (později Fiat Auto Poland) montovala Polski-Fiat 126p až do roku 2000. Polská verze se od italského originálu lišila vyšším podvozkem a jinou mřížkou chladiče. V Itálii se Fiat 126 vyráběl do roku 1980, v ostatních zemích skončil jeho prodej v roce 1993, kdy byl nahrazen Fiatem Cinquecento. Oblíbený byl také v bývalé Jugoslávii, kde vozítko pod licencí vyráběla automobilka Zastava.