Aston Martin DBS Superleggera je úžasné GT. Superrychlé auto z dílny známé britské automobilky, které to umí rozbalit na 340 km/h. Britové 10 těchto vozů vyrobili v limitované sérii, aby vzdali hold nadzvukovému letadlu Concorde. A právě jeden z těchto deseti vzácných kousků je teď doma v Česku! Podívejte se na tu parádu…
Aston Martin DBS Superleggera Concorde Edition nese barvy společnosti British Airways, má karbonovou střechu se siluetou nadzvukového letadla Concordu a ikonickou trikoloru na spodní hraně nárazníků. Spousta dalších detailů uvnitř i zvenku odkazuje právě na Concorde - například pádla řazení pod volantem jsou vyrobena přímo z lopatek turbíny nadzvukového letadla.
Tenhle Concorde mezi auty je teď doma v Česku.
Do své sbírky ho pořídil fond kvalifikovaných investorů Engine Classic Cars. Vůz, který má cenu stovek tisíc eur "parkuje" a občas i zaburácí v automobilové galerii Engine Classic Cars Gallery v outletovém centru nedaleko pražského Letiště Václava Havla.
Pokochejte se a poslechněte si ten zvuk:
Je to extrémně vzácný kousek, protože podobných vozů vzniklo pouze deset! Vyrábějí se pod taktovkou individualizačního týmu Q, který se v Aston Martinu specializuje na zakázkovou výrobu a limitované edice.
Unikátními vozy DBS Superleggera Concorde Edition vzdal legendární britský výrobce hold letecké společnosti British Airways - desítka aut vznikla k výročí jejího stého založení a zároveň u příležitosti 50. výročí od prvního letu nadzvukového letadla Concorde. Jedná se o světové unikáty, o které projevili zájem investoři ze všech koutů planety.
Díky Engine Classic Cars se jeden z deseti kusů dostal do Česka. Dokonce hned ten první, který byl celosvětově předán. "Seběhlo se to hrozně rychle. Vyskytla se příležitost tento vůz pořídit a museli jsme okamžitě jednat. Složili jsme zálohu 37 tisíc liber (přes milion korun) a pak jsme na auto rok čekali," popisuje Radek Pokorný, spoluzakladatel fondu Engine Classic Cars a zakladatel a společnosti Engine Prague.
Teď už je "Concorde" konečně v Česku. Jeho přesnou cenu fond neprozradil. Ale pohybuje se někde kolem 13 milionů korun. Jde totiž prý o druhé nejdražší auto, které má fond ve své investiční sbírce, a to vůbec nejdražší - jedinečná Lancia Stratos HF z roku 1974 - má cenu kolem půl milionu eur.
Cílem není tahle vzácná auta přeprodávat nebo v nich "frajeřit" po českých silnicích. Fond je pořizuje jako investici - investuje svěřené prostředky do vybraných ikonických a celosvětově známých sběratelských automobilů nebo motocyklů. A čeká na jejich zhodnocení.
Cena Aston Martin DBS Superleggera Concorde Edition určitě poroste. "Už dva dny poté, co k nám dorazil, jsme dostali nabídku převyšující pořizovací cenu téměř o 100 tisíc eur," podotýká Radek Pokorný s tím, že očekávám ještě mnohem lepší zhodnocení.
O automobily ve fondu se stará jedna ze společností skupiny Engine. Ta je sama vlastníkem hodnotné sbírky vozů, motocyklů, vlastního servisu, renovační dílny a klubového parkování. Do fondu je pak možné investovat prostřednictvím obchodníka s cennými papíry BH Securities. Investoři díky tomu mohou zhodnocovat své prostředky a přitom mohou využívat služeb skupiny Engine. Třešničkou na dortu je pak možnost účastnit se klubových akcí zaměřených na klasické automobily a sběratelství. "Investování ve fondu Engine Classic Cars není pouze o zhodnocování prostředků. Je také o emocích, které investorům nedokáže zprostředkovat žádný jiný fond v České republice,“ říká Zdeněk Lepka, ředitel BH Securities a.s.
Také Aston Martin DBS Superleggera Concorde Edition se snad brzy projede. Jakmile to opatření související s koronavirem dovolí, měl by být součástí výstav a jízd elegance.
A rozhodně bude co obdivovat - Superleggera Concorde Edition je poháněn motorem V12 s dvojitým přeplňováním o objemu 5,2 litru. Jeho výkon dosahuje síly 715 koní a má točivý moment o velikosti 900 Nm. Motor přenáší sílu na zadní kola pomocí osmistupňové automatické převodovky.
Vůz dosahuje zrychlení z 0 na 100 kilometrů v hodině za pouhé 3,4 sekundy a nepoleví až do rychlosti 340 kilometrů v hodině. Řidičům tak dopřává snový zážitek z jízdy.
Posádka se se v něm má cítit jako v kokpitu Concordu - interiér zdobí modrá kůže jako ve známém letounu a na Concorde odkazují další parádní detaily, na který si dal individualizační tým Q v Aston Martinu hodně záležet. Například vymodelovaný letoun na blatníku, ikonky v interiéru, silueta nadzvukového letadla na karbonové střeše nebo příplatkové koncovky výfuku ve tvaru turbín. Práh dveří zdobí hliníková plaketa odkazující na volací znak konkrétního Concordu, kterým se hlásil na letištích.
"Tento raritní krasavec bude zcela jistě jedním z opravdových tahounů investičního portfolia fondu, který je součástí široké a veřejnosti zpřístupněné sbírky automobilů nacházející se v Engine Classic Cars gallery v objektu tuchoměřického POP Airport,“ dodává Radek Pokorný.
Jde v pořadí o 19. automobil, který fond pořídil. Vlastní převážně veterány, Aston je jedním ze dvou "nových" aut, druhým je Ferrari California T 70th Anniversary, vyrobené u příležitosti 70. výročí italské automobilky.
Fond Engine Classic Cars dosud vlastnil dva vozy značky Aston Martin. Kromě staršího automobilu DB2 to je i novější DB6 Vantage.