Citroën C3 Aircross prošel povedeným faceliftem. Přesunul se do vyšší kategorie, místo baculatých tvarů dostal ostřejší rysy a nabízí větší komfort na palubě.
Nová příď upoutá na první pohled. Má ostřejší vzhled, místo zakulacených světel hranatější, výraznější a drsnější tvary nárazníku a celé čelní masky. Chromované lišty jsou protaženy k LED světlometům, robustní vzhled umocňuje mřížka chladiče s novým vzorem a stříbrně šedý nájezdový chránič s barevnými prvky.
Malé SUV Citroën C3 Aircross prošlo faceliftem, který mu rozhodně prospěl. Z roztomilého baculatého autíčka je atraktivní crossover s populárním drsným vzezřením.
C3 Aircross byl uveden na trh na konci roku 2017, od té doby se prodalo téměř 330.000 kusů. Pro rok 2018 byl dokonce vyhlášen v Evropě nejlepším autem ke koupi podle prestižní ankety Autobest. Teď v modernější podobě pokračuje v ofenzivě ve velmi konkurenčním segmentu kompaktních SUV určených hlavně do města.
Ponechal si svou výšku, délku, rozvor i siluetu. Stále je z něj městský crossover, ale je teď zase o něco modernější a komfortnější.
"Nový vzhled sedadel posiluje komfortní zážitek z pobytu na palubě vozu. Nový C3 Aircross splňuje všechny prvky SUV "by Citroën“ a má vše proto, aby byl komerčně úspěšný," říká
generální ředitel Citroënu Vincent Cobée.
K větší funkčnosti kabiny přispívá nová propracovanější středová konzola. V její zadní části je zabudovaná velká přihrádka, která je krytá posuvnou roletkou a je přístupná cestujícím vpředu i vzadu. Celá posádka má po ruce spoustu užitečných úložných prostor a přihrádek.
Nový C3 Aircross má velmi slušný prostor pro nohy v zadní řadě sedadel a lepší výšku ke stropu. Zadní lavice je originálně a prakticky dělená na 2 samostatné části s posuvem 150 mm. Opěradlo předního sedadla se dá sklopit do polohy stolek, čímž se délka zavazadlového prostoru prodlouží na 240 cm. Objem kufru je možné posunutím zadního sedadla dopředu zvětšit ze 410 litrů na 520 l iltrů a při sklopení zadního sedadla dosahuje až 1289 litrů.
C3 Aircross nabízí vyvinutější program personalizace, takže zákazníci si můžou auto upravit na míru. Na výběr je 70 možných kombinací díky různým odstínům exteriéru, dvěma barevným variantám střechy a doplňujících barevných balíčků s grafickými prvky na bočních okrajích deflektoru předním nárazníku, zpětných zrcátkách a zadních postranních okénkách. V kabině je možné si zvolit jeden ze čtyř různých stylů. O prosvětlení se postarají velké prosklené plochy a panoramatické otevíratelné střešní okno.
Na výběr jsou benzínové motory: PureTech 110 s manuální šestistupňovou převodovkou a PureTech 130 s automatickou šestistupňovou převodovkou. Citroën zatím drží při životě i diesely: BlueHDi 110 s manuální šestistupňovou převodovkou a BlueHDi 120 s automatem.
Crossover nabízí komfortní svezení díky ideálně nastavenému odpružení a taky díky novým širším sedadlům Advanced Comfort, které se poprvé objevily ve voze C5 Aircross s příjemným čalouněním, vrstvou pěny, která připomíná matraci, zesílenou oporou a kombinací pevné látky uprostřed sedáku a zesílené a strukturované pěny.
"Nabízí bezkonkurenční prostornost, modularitu a technologie, které usnadňují každodenní život. Rozhodli jsme stavět na těchto silných stránkách a dodat vozu na zralosti z hlediska designu a většího pohodlí na palubě," pokračuje Vincent Cobée.
Nový C3 Aircross stojí na velkých kolech, má vysokou horizontální kapotu, velkorysé objemy a ochranné prvky, které odrážejí kontinuální prosklení podél celé karoserie.
Modernizovaný crossover je vybaven novým, větším 9" dotykovým displejem a nabízí veškeré potřebné technologie, které zajišťují ještě větší klid a bezpečnost za volantem. Vybavený je asistenčními systémy a technologiemi, které usnadňují život - například barevný head-up displej, hands-free přístup a startování, rozpoznávání dopravního značení, nouzové automatické brzdění nebo automatické přepínání dálkových světel, Park Assist či zpětná parkovací kamera se systémem Top Rear Vision, která přenáší pohled na zadní část vozu a její okolí na dotykový displej.
Schopnosti na těžších cestách posiluje systém, který umožňuje upravit trakci předních kol podle terénu a udrží auto v nízké rychlosti i na velmi strmých svazích.
Do prodejní sítě dorazí novinka letos v červnu, v Česku jej můžeme očekávat v průběhu léta.