Německá společnost Audi představila novou generaci modelu RS3. Na našem trhu bude dostupná koncem léta v provedení hatchback, ale i s karoserií sedan. Legendární pětiválec vývojáři zachovali. Nenápadný sedan má být ale rychlejší a dravější.
Pětiválec 2.5 TFSI a 298 kW novému Audi RS 3 zůstaly. Vrchol točivého momentu narostl o 20 Nm na konečných 500 Nm. Současně sedan nabídne lepší dynamiku a nově vyřešený pohon zadní nápravy, jehož cílem je usnadnit řidiči jízdu v řízeném smyku.
Zůstává také sedmistupňová převodovka a pohon na všechna čtyři kola. Právě u něj ale došlo k drobné změně. Vývojáři vyměnili zadní diferenciál za dvojici aktivních spojek. To v praxi vozu umožňuje ostřejší a rychlejší průjezdy v zatáčkách i na rovině.
Nová RS3 je podle údajů výrobce nejen rychlejší, ale i zábavnější. Oproti předchozí generaci, která byla především autem rychlým, umí nové Audi navíc také jízdu bokem. Maximální dosažená rychlost sprintu je 290 km/h a to v případě zvolení příplatkového balíčku RS Dynamic.
Jednou z největších novinek je nasazení tzv. chytrého zadního diferenciálu RS Torque Splitter s dvojicí elektronicky ovládaných vícelamelových spojek. Systém zvládá variabilně rozdělovat točivý moment na zadní nápravě, v určitých případech až 100 % síly na jedno z kol.
Nové Audi RS3 bude standardně nabízeno ve verzi s šestipístkovými předními brzdami s ocelovými kotouči a upraveným podvozkem s novými pružinami a tlumiči. V Česku si zákazníci budou moci RS3 Sportback a RS3 sedan objednávat od poloviny srpna.