Domácí

Ojetiny jdou na dračku, hlásí bazary! Češi se vrací ke kombíkům

Po rozvolnění protikoronavirových opatření výrazně stoupl zájem o kombíky, SUV a MPV, které jsou pro dovolené ideálními společníky. Autobazary zaznamenaly vyšší prodeje BMW řady 3 nebo Škoda Superb, ale i Škoda Fabia.

O letošních prázdninách Češi změnili své zvyklosti a místo leteckého zájezdu raději investovali do automobilů. Výrazně stoupl zájem o kombíky, za poslední měsíc se jejich podíl na trhu vyšplhal na 30 %, a jde tak o nejprodávanější typ karoserie. 

Zájem je ale i o další větší osobáky. "SUV se pohybuje v poměru k ostatním variantám na 21 procentech. Nejvíce ale vzrostla poptávka po MPV, kterých se jen v červenci prodalo o 26 procent více než před rokem,“ uvedla Karolína Topolová, generální ředitelka a předsedkyně představenstva skupiny AURES Holdings, provozovatele sítí autocenter AAA AUTO.

SUV (Sport Utility Vehicle) je sportovní užitkové auto, MPV (Multi Purpose Vehicle) je označení pro víceúčelový automobil.

Související obsah

Nejprodávanější modely

Autobazar ESA v období od konce května zaznamenal nárůst prodeje automobilů až o 20 procent. Stále však vede Škoda, konkrétně podle ředitele marketingu Filipa Kučery se jedná o Fábie. Tam paradoxně AAA AUTO zaznamenalo pokles zájmu až o 15 %.

Nejprodávanějšími velkoprostorovými automobily v síti autocenter AAA AUTO za měsíc červenec jsou nepochybně za MPV Volkswagen Touran, za SUV Škoda Yeti a za kombi Škoda Octavia.

Podobně to vidí i autobazar TROTINA Auto, který sice zaznamenal nárůst oproti minulému roku, ale ne tak velký. "Poptávka nahoru vzrostla, ale ne zas tak dramaticky, že bychom to u jednotlivých modelů zaznamenali. Pro klienty je často nejdůležitější doložená historie auta, najeté kilometry a počet majitelů,“ doplnil vedoucí autobazaru Vladimír Kaplavka za TROTINA Auto.

Ceny ojetin rostou

Co se týče cen, ty podle analýzy autobazaru TROTINA Auto vzrostly o 5 až 10 % u vybraných značek oproti minulému roku. Důvodem je omezená výroba nových automobilů v důsledku pandemie koronaviru, proto je ojetin na trhu nedostatek. 


Obrovská poptávka pochopitelně nutí prodejce i ke zvýšení výkupních cen. "Nejvyšší nárůst ceny za poslední půlrok zaznamenal třetí nejprodávanější model Volkswagen Passat, kde medián ceny vzrostl o 26 500 korun na současných 346 500 Kč (+ 8,3 %). Takto rapidní nárůst nepamatujeme," říká provozní ředitel autocenter AAA AUTO Petr Vaněček.

tsim, TN.cz
Voyo

Sledujte Televizní noviny ve full HD a bez reklam na Voyo.cz

Důležité Události