Nejprodávanější plug-in hybrid v Evropě. Ukazuje, že se dá jezdit ekologicky i levně

Nejprodávanější plug-in hybrid v Evropě. Ukazuje, že se dá jezdit ekologicky i levně

Ford Kuga Plug-In Hybrid byl v prvním pololetí nejprodávanějším plug-in hybridem v Evropě. A jeho majitelé potvrzují, že elektrický motor v plug-in hybridech není jen na ozdobu. Naopak se s ním dá výrazně ušetřit.

Někteří kritici plug-in hybridů poukazují na to, že jde o auta, která jsou ekologická jen na oko. Nikdo a nic totiž nenutí jejich majitele, aby své vozy dobíjeli, protože mohou úplně v klidu jezdit se spalovacím motorem a elektřinu vůbec nevyužívat.

Evropští majitelé nejprodávanějších plug-in hybridů ale dokazují, že tahle bublina je přifouknutá až moc. Elektřinu využívají a dokonce na ní najezdili skoro půlku svého celkového nájezdu.

Nejprodávanějším plug-in hybridem v Evropě byl v prvním pololetí letošního roku Ford Kuga PHEV, alespoň podle statistik společnosti JATO, která poskytuje údaje pro analýzy trhu.

Související obsah

Ford k těmto údajům doplnil vlastní zajímavá data - podle anonymizovaných provozních statistik automobilky absolvovali evropští řidiči Kugy PHEV 49 % svého dosavadního letošního nájezdu v elektrickém režimu, při kterém vůbec nedochází k aktivaci spalovacího motoru.

Plug-in hybridní Kuga umí na elektřinu dojet až 56 kilometrů. A její majitelé většinou absolvují právě kratší trasy do 50 km, na což jim externě nabíjená baterie tak akorát stačí. Data Fordu ukazují, že krátkých jízd jsou až dvě třetiny z celkového počtu. Průměrný denní nájezd je 52 km.

Že zákazníci bateriovému pohonu důvěřují potvrzují i statistiky využívání nabíječek: Na každých 100 dní provozu připadá 89 případů nabíjení.

Související obsah

"Jsme naprosto přesvědčeni o tom, že naši zákazníci pořizují vozy s hybridním pohonem právě proto, aby mohli využívat výhod jízdy na elektřinu, a tato data ukazují, že majitelé Kugy Plug-In Hybrid provozují své automobily v režimu EV co možná nejčastěji,“ říká generální ředitel divize osobních automobilů ve Ford of Europe Roelant de Waard.

Maximální využívání elektrického režimu jízdy může zákazníkům přinést i nezanedbatelnou finanční úsporu. Vzhledem k průměrným cenám elektřiny pro domácnosti a benzinu by 100 kilometrů ujetých výhradně na benzin vyšlo řidiče na 216,8 Kč, zatímco v případě využití elektřiny by to bylo jen 81,1 Kč. Při ročním nájezdu 15.000 km tak potenciální úspora dosahuje víc než 20.000 korun.

Související obsah

Data Fordu navíc potvrzují, že motoristé využívají k nabíjení výhodnějšího nočního tarifu. 45 % nabíjecích cyklů proběhlo přes noc, v 35 % případů byl vůz k nabíječce připojen 12 hodin či déle, přičemž k plnému nabití baterie z domácí 230V zásuvky stačí šest hodin. "To naznačuje, že zákazníci přistupují k nabíjení vozu podobně jako k nabíjení telefonu či tabletu," dodává automobilka.

Zájem o automobily s plug-in hybridním pohonem v Evropě stoupá. Ve druhém letošním čtvrtletí dosáhly vozy PHEV na evropském trhu podílu 8,4 %. Oproti stejnému období loňského roku to představuje nárůst o 255 %.

Související obsah

Hnací ústrojí Kugy Plug-In Hybrid tvoří kombinace 2,5 litrového benzínového čtyřválce s elektromotorem/generátorem a baterií o kapacitě 14,4 kWh. O tom, kdy a jak bude elektrický pohon využíván, může řidič rozhodnout volbou několika režimů. Vedle nabíjení z vnějšího zdroje doplňuje vůz elektřinu také rekuperací energie při brzdění.

Ford jen během června prodal 6300 plug-in hybridních verzí modelu Kuga, která se tak prodává lépe než všechny ostatní varianty Kugy dohromady. Její cena v Česku startuje těsně pod milionem korun.

Související obsah

Před několika měsíci automobilka oznámila, že od poloviny roku 2026 bude 100 % jejich osobních vozů nabízených v Evropě schopno bezemisní jízdy, od roku 2030 bude značka v Evropě nabízet osobní vozy už výhradně s elektrickým pohonem.

TN.cz
Voyo

Sledujte Televizní noviny ve full HD a bez reklam na Voyo.cz

K tématu Ford

Důležité Události