Autonovinky

Škodovka představila elegantní sedan Slavia. Chtěli byste ho i u nás?

Automobilka Škoda Auto ve světové premiéře předvedla svůj nejnovější model Slavia. Elegantní sedan je po malém SUV Kushaq druhým vozem speciálně určeným pro indický trh. Myslíte, že by mu to slušelo i na českých silnicích?

Sedan Slavia vyvíjela Škodovka přímo v indické Púně, kde se bude i vyrábět. "Novým vozem Slavia zahajujeme další fázi modelové ofenzívy značky Škoda v rámci projektu INDIA 2.0. Slavia je navržena tak, aby přesně odpovídala potřebám indických zákazníků. Vůz se vyrábí v Indii s mírou lokalizace, která dosahuje až 95 %. Jsme přesvědčeni, že díky vozům Kushaq a Slavia plně využijeme potenciálu, který indický trh nabízí," říká předseda představenstva Škoda Auto Thomas Schäfer.

Nové modely jsou postaveny na modulární platformě koncernu Volkswagen, kterou ale Škodovka speciálně upravila pro indický trh.

Slavia dostala elegantní tvary, široký rozvor (2 651 mm) a siluetu evokující kupé. Obohatí nabídku sedanů ze segmentu A0, které jsou v Indii velmi oblíbené, a Škodovka tam s ní chce navázat na úspěchy Octavie i Superbu. Bodovat má kompaktními rozměry, díky kterým se hodí do indických velkoměst (délka 4 541 mm), a zároveň velkorysým prostorem pro pět cestujících a zavazadelníkem, který pojme 521 litrů.

​Sedan bude k dispozici ve třech výbavových stupních Active, Ambition a Style.

Uvnitř je použit současný koncept interiéru, známý z evropských modelů Škodovky, ale Slavia dostala i speciální výbavu pro Indii – v základu má výkonnou klimatizaci, v nejvyšší výbavě kožená přední sedadla s ventilační funkcí. Samozřejmě má volant vpravo a součástí interiéru je i speciální odkládací prostor na palubní desce, který byl navržen pro indické zákazníky – řidič díky němu může mít stále na očích pevně připevněný talisman pro štěstí. Indům nabízí Škodovka také bohatou bezpečnostní výbavu a moderní infotainment.

Související obsah

​Slavia má v nabídce dva benzinové motory s přímým vstřikováním, které splňují indickou emisní normu. Výkon standardně přenášejí prostřednictvím šestistupňové manuální převodovky. Tříválcový motor 1,0 TSI o výkonu 85 kW (115 koní) je na přání dodáván i se šestistupňovým automatem, čtyřválec 1,5 TSI o výkonu 110 kW (150 koní) je na přání k dispozici se sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG.

Jméno nového modelu vzdává hold počátkům společnosti Škoda v Mladé Boleslavi a zároveň má značit začátek nové éry na indickém trhu. Slavia se jmenovaly první bicykly, které vyvinuli a od roku 1896 úspěšně prodávali zakladatelé firmy Václav Laurin a Václav Klement. Stejné označení měly také jejich motocykly představené v roce 1899.

Související obsah

​Škoda Auto v rámci projektu INDIA 2.0 zodpovídá v Indii za všechny aktivity koncernu Volkswagen. Celkem do projektu investovala miliardu eur. Městské SUV Kushaq představila na začátku roku, Volkswagen do Indie letos vyslal SUV Taigun a následovat má ještě jeden sedan. Do roku 2025 chtějí obě značky zabrat alespoň 5 % indického trhu.

Škodovka svoje "indické" modely z velké části vyvíjí v Technologickém centru v Púně, které bylo otevřeno na začátku roku 2019. "Díky technologickým znalostem mnoha indických zaměstnanců a znalosti místního trhu je tak možné pružně a rychle reagovat na měnící se potřeby indických zákazníků," vysvětluje automobilka. V tamní továrně postavila novou linku pro vozy na platformě MQB. V další fázi chce vozy vyráběné v Indii vyvážet také na další okolní trhy.

Voyo

Sledujte Televizní noviny ve full HD a bez reklam na Voyo.cz

Důležité Události