Autonovinky

Už i Corolla se převlékla podle outdoor módy. Toyota z ní udělala SUV

Toyota ukázala novou variantu svého modelu Corolla. K hatchbacku, kombíku a sedanu přidává také SUV. Corolla Cross má k českým zákazníkům dorazit na podzim příštího roku.

Celosvětově nejprodávanější modelovou řadu Toyoty posílí nová varianta Corolla Cross, která dostala robustní design SUV automobilového segmentu C. Japonská automobilka tak rozšiřuje evropskou nabídku crossoverů a SUV o další model. Corolla Cross se zařadí mezi modely C-HR a RAV4 uprostřed vysoce konkurenčního evropského trhu SUV nižší střední třídy.

Staví na nejnovější vývojové variantě podvozkové platformě GA-C. Robustní stylistické ztvárnění nového SUV Toyota speciálně upravila pro evropský trh. Šlo hlavně o kombinaci světlometů a zadních skupinových svítilen sladěných s přední maskou v podobě dvojitého lichoběžníku, vymodelované blatníky s vytaženými lemy a zkosenou kabinou.

Corolla Cross měří na délku 4 460 mm, je 1 825 mm široká, 1 620 mm vysoká a používá rozvor 2 640 mm. Interiér má nabídnout vynikající výhled ven pro celou posádku, velkorysou nabídku místa pro hlavu i nohy v obou řadách sedadel a velké otvory zadních dveří.

Související obsah

​Nízká nakládací hrana a široký otvor výklopné zádě má zaručit pohodlný přístup do zavazadlového prostoru a snadné nakládání velkých předmětů, například kočárků nebo jízdních kol.

Corolla Cross je prvním globálním modelem od Toyoty těžícím z výhod nového plně hybridního systému páté generace s autonomním dobíjením, který slouží k pohonu předních nebo všech kol, navazuje na předchozí provedení s nabídkou vyššího točivého momentu, většího zapojení elektřiny a hospodárnějšího chodu.

Hybridní pohon FWD 2,0 litru produkuje 146 kW (197 koní) a uděluje vozu zrychlení z místa na 100 km/h za 8,1 sekundy. Navýšením výkonu elektromotoru i spalovacího motoru vzrostl celkový systémový výkon o více než 8 %. Čtyřkolka využívá další elektromotor na zadní nápravě s výkonem 30,6 kW. Připojuje se automaticky na površích se zhoršenou přilnavostí.

Související obsah

​Systém pohonu nyní vykazuje ještě lineárnější charakter a vyšší předvídatelnost i regulovatelnost při zrychlování, kdy je rychlost vozidla lépe sladěna s otáčkami spalovacího motoru ve prospěch intuitivního a přirozeného chování vozu.

Přepracovaná je i převodovka společně s použitím nového systému mazání a rozvodu oleje, kde se uplatnil olej s nízkou viskozitou.

Nový bateriový modul využívá nejnovějších výsledků vývoje lithium-iontových baterií a je výkonnější a o 40 % lehčí než doposud.

Součástí přístrojové desky ve speciálním uspořádání pro evropský trh je digitální přístrojový štít o velikosti 12,3" s novým hardwarem i softwarem. Doplňuje ho 10,5" centrální displej multimediální soustavy.

Corolla Cross je vybavena systémem T-Mate, který kombinuje nejnovější bezpečnostní paket Toyota Safety Sense s dalšími aktivními asistenčními systémy řízení a parkování. Předkolizní bezpečnostní systém poprvé nabízí funkci zamezující nechtěnému zrychlení za nízkých rychlostí jízdy. Součástí bezpečnostní výbavy je také dopravní asistent pro zařazování na křižovatkách, vylepšené rozpoznávání protijedoucích vozidel a asistent pro odbočování na křižovatkách.

Související obsah

​Úroveň pasivní bezpečnosti pak zvyšují mimořádně tuhá podvozková platforma nebo nový středový boční airbag pro přední sedadla.

Toyota od uvedení modelu v roce 1966 celosvětově prodala přes 50 milionů vozidel s označením Corolla. Corolla Cross má ještě posílit zastoupení značky v nižší střední třídě a podpořit cíl společnosti prodávat do roku 2025 na 400 tisíc vozidel, což odpovídá 9% podílu na mimořádně konkurenčním evropském trhu.

Voyo

Sledujte Televizní noviny ve full HD a bez reklam na Voyo.cz

Důležité Události