Elektromobily značky Tesla jsou vybavené špičkovou technikou, kterou uživatelé milují, zároveň jim však způsobuje jeden problém za druhým. Americká automobilka teď musí řešit potíže s přehříváním procesoru během nabíjení, které může vést k selhání celého infotainmentu. Obří displeje prostě zůstanou "slepé". Problém se v USA týká 130 tisíc aut, informuje internetový magazín The Verge.
"Během rychlého nabíjení se centrální procesorová jednotka (CPU) dostatečně neochlazuje, což vede k vyšším teplotám, které způsobují zpomalení nebo úplnou disfunkci infotainmentu," popisuje závadu zpráva amerického úřadu pro bezpečnost silniční dopravy NHTSA.
Závada se jen v USA týká 130 tisíc vozů značky Tesla, a to Modelů 3 a Y z letošního roku a také Modelů X a S vyrobených letos a vloni.
Výsledkem je, že centrální dotykový displej infotainmentu buď výrazně zpomalí svoji odezvu, nereaguje na dotyk, nebo rovnou úplně zhasne. Podle informací The Verge by závada mohla souviset s nastavením baterie při použití nabíječek Supercharger.
Podle NHTSA mohou mít řidiči kvůli selhání problém s některými funkcemi auta, které se přes dotykový displej ovládají, nebo třeba se zobrazením záběru ze zadní kamery. Na její "zamrzávání" si už ostatně někteří majitelé nových vozů stěžovali.
Tesla od loňska dodává auta s novou čipovou sadou pohánějící infotainment, automobilka ale zatím neuvedla, zda je právě nový procesor příčinou problému.
Potíže by prý měla vyřešit aktualizace softwaru, která by měla v dotčených vozech proběhnout on-line na dálku.
V souvislosti s novými procesory se objevily už i stížnosti na mírný pokles slibovaného dojezdu u novějších elektromobilů Tesly.
Americké úřady prověřují problémy Tesly poměrně často. Na začátku roku se jim nelíbila současná funkce Boombox. Ta umožňuje řidičům přehrávat všemožné zvuky z auta tak, aby byly slyšet venku na ulici. Povinná aktualizace systému se pak dotkla více než půl milionu elektromobilů.
Pár týdnů před tím musela Tesla aktualizovat dokonce víc než 800 tisíc aut. Ukázalo se totiž, že povinné zvukové upozornění na rozepnutý bezpečnostní pás není úplně spolehlivé.
Loni v prosinci zase společnost stáhla téměř půl milionu vozů Modelu 3 a Modelu S kvůli nefunkčním západkám v zavazadlovém prostoru.
Úřady dlouhodobě prověřují také systém autonomního řízení kvůli podivným srážkám vozů značky Tesla s vozidly záchranných složek.
Podívejte se, jak funguje autopilot vozu značky Tesla: