Elektromobily

Tesla má další problém. Při nabíjení hrozí přehřátí a kolaps systému

Tesla má další problém. Při nabíjení hrozí přehřátí a kolaps systému
Zdroj: Profimedia

Elektromobily značky Tesla jsou vybavené špičkovou technikou, kterou uživatelé milují, zároveň jim však způsobuje jeden problém za druhým. Americká automobilka teď musí řešit potíže s přehříváním procesoru během nabíjení, které může vést k selhání celého infotainmentu. Obří displeje prostě zůstanou "slepé". Problém se v USA týká 130 tisíc aut, informuje internetový magazín The Verge.

"Během rychlého nabíjení se centrální procesorová jednotka (CPU) dostatečně neochlazuje, což vede k vyšším teplotám, které způsobují zpomalení nebo úplnou disfunkci infotainmentu," popisuje závadu zpráva amerického úřadu pro bezpečnost silniční dopravy NHTSA.

Závada se jen v USA týká 130 tisíc vozů značky Tesla, a to Modelů 3 a Y z letošního roku a také Modelů X a S vyrobených letos a vloni.

Výsledkem je, že centrální dotykový displej infotainmentu buď výrazně zpomalí svoji odezvu, nereaguje na dotyk, nebo rovnou úplně zhasne. Podle informací The Verge by závada mohla souviset s nastavením baterie při použití nabíječek Supercharger.

Podle NHTSA mohou mít řidiči kvůli selhání problém s některými funkcemi auta, které se přes dotykový displej ovládají, nebo třeba se zobrazením záběru ze zadní kamery. Na její "zamrzávání" si už ostatně někteří majitelé nových vozů stěžovali.

Související obsah

​Tesla od loňska dodává auta s novou čipovou sadou pohánějící infotainment, automobilka ale zatím neuvedla, zda je právě nový procesor příčinou problému.

Potíže by prý měla vyřešit aktualizace softwaru, která by měla v dotčených vozech proběhnout on-line na dálku.

V souvislosti s novými procesory se objevily už i stížnosti na mírný pokles slibovaného dojezdu u novějších elektromobilů Tesly.

Americké úřady prověřují problémy Tesly poměrně často. Na začátku roku se jim nelíbila současná funkce Boombox. Ta umožňuje řidičům přehrávat všemožné zvuky z auta tak, aby byly slyšet venku na ulici. Povinná aktualizace systému se pak dotkla více než půl milionu elektromobilů.

Související obsah

​Pár týdnů před tím musela Tesla aktualizovat dokonce víc než 800 tisíc aut. Ukázalo se totiž, že povinné zvukové upozornění na rozepnutý bezpečnostní pás není úplně spolehlivé.

Loni v prosinci zase společnost stáhla téměř půl milionu vozů Modelu 3 a Modelu S kvůli nefunkčním západkám v zavazadlovém prostoru.

Související obsah

​Úřady dlouhodobě prověřují také systém autonomního řízení kvůli podivným srážkám vozů značky Tesla s vozidly záchranných složek.

Podívejte se, jak funguje autopilot vozu značky Tesla:

vak, TN.cz
Voyo

Sledujte Televizní noviny ve full HD a bez reklam na Voyo.cz

Důležité Události