Automobilky na právě skončeném technologickém veletrhu CES v americkém Las Vegas předvedly, jak si představují budoucnost. Podívejte se na některé koncepty.
BMW a jeho "mluvící" i Vision Dee, které prostřednictvím technologií propojuje auto s člověkem.
Sony a Honda a jejich společný futuristický prototyp Afeela, který má v podstatě stejný cíl: umožnit interaktivní komunikaci mezi autonomními auty a lidmi.
RAM a jeho divoký pick-up 1500 Revolution, který navzdory všem předsudkům vyjede s bateriemi pod kapotou.
Fantastické elektrické GT Peugeot Inception má mít zrychlení z nuly na 100 km/h za méně než tři sekundy, 670 koní pod kapotou a přitom ujet 800 km na jedno nabití nebo dobít na 150 kilometrů jízdy už za pět minut.
První solární městské auto na světě od nizozemské společnosti Squad Mobility, které se nabíjí přes integrovaný panel na střeše a za slunečného dne prý dokáže samo dobít až na 31 kilometrů jízdy.
A nebo také první plně integrovaný hardwarový a softwarový karaoke systém, který výrobci The Singing Machine a Stingray považují za nezbytný doplněk pro vozy budoucnosti.
Všude kamery, senzory, hlasoví asistenti, autonomní řízení, zábavní systémy, umělá inteligence a virtuální realita. A samozřejmě baterky.
Takhle podle automobilek vypadá budoucnost. Alespoň podle konceptů, které se představily na veletrhu CES v americkém Las Vegas.
"Koncepční auta jsou pro značky opravdu nesmírně důležitá věc a v podstatě ukazují, kde chtějí značky být a jak chtějí, abyste je vnímali. Nejde ani tak o to prezentovat produkt, který skutečně přijde na trh," vysvětluje automobilový expert Tim Stevens.
"Ale když nic jiného, koncepční vozy jsou signálem, že se značky cítí sebevědomě, že se trh vyvíjí dobře a že automobilky vydělávají peníze. Protože výroba koncepčních vozů je velmi drahá," dodává Stevens.
Výrobci ale tvrdí, že současná koncepční auta nejsou zase tak sci-fi. Některé technologie prezentované na veletrhu chtějí nasadit do aut už v roce 2024 nebo 2025. Tedy za jeden až dva roky! Podívejte se v úvodním videu, co nás čeká.