Autonovinky

Dacia posiluje levného elektrického trpaslíka. Spring má být všestrannější

Dacia posiluje levného elektrického trpaslíka. Spring má být všestrannější
Zdroj: Renault Group

Elektrický model Spring je velmi maličký elektromobil se slabou baterií a nízkým výkonem. Ale také s velmi nízkou cenou, a tak s ním Dacia docela boduje. Teď přichází se silnější verzí a novou výbavou Extreme. Nové "svaly" mají elektromobilu dopomoci ke všestrannějšímu využití.

Nejlevnější elektromobil na českém trhu Dacia Spring dostane o 20 koní víc. Rumunská automobilka totiž přichází s novou motorizací Electric 65 s pohonnou jednotkou o výkonu 48 kW (65 koní). Ta dosavadní měla výkon pouhých 33 kW (45 koní).

Na dojezdu to nic moc nezmění. Trakční akumulátor o kapacitě 27,4 kWh umožňuje dojezd až 220 km v kombinovaném provozu a přes 300 km po městě.

"Nový motor v kombinaci s novým reduktorem, který snižuje otáčky motoru a přenáší točivý moment na kola, zajišťuje lepší zrychlení a akceleraci pro všestrannější využití," popisuje automobilka.

Silnější elektromotor bude k dispozici pouze pro výbavu Spring Extreme, což je nový výbavový stupeň, který Dacia aktuálně představuje v autosalonu v Bruselu.

Zdroj: Renault Group

​Nový stupeň výbavy mají dostat i tři modely značky: Sandero Stepway, Duster a Jogger. Automobilka o něm tvrdí, že "otevírá novou úroveň outdooru" jejích modelů.

Spring Extreme má do Česka dorazit v létě. K dispozici bude v nové modré barvě a s řadou designových prvků, jako jsou prvky lakované barvou mědi na střešních lištách, krytech zrcátek, středech kol, logu Dacia na dveřích zavazadlového prostoru a pod světlomety vpředu. Dalším designovým prvkem je například polep s topografickým vzorem na předních a zadních dveřích, odkaz na charakteristický šnorchl mezi dveřmi a předními blatníky či vzorované chrániče dveřních prahů.

Interiér dozdobí přední gumové rohože s topografickým vzorem, prvky lakované barvou mědi na výplních předních dveří, okolí výdechů klimatizace a displeje, měděné prošívání sedadel nebo znak Dacia Link na předních sedadlech.

Zdroj: Renault Group

​Extreme nahrazuje výbavu Expression, kterou si vybralo více než 8 z 10 soukromých zákazníků. A Dacia věří, že i s nově vyladěným maličkým elektromobilem uspěje.

Netají se přitom tím, že jednoduchý mrňous s tvary crossoveru je určený především do města. Denně prý průměrně zákazníci ujedou 31 kilometrů průměrnou rychlostí 26 km/h a v 75 procentech případů Spring nabíjí doma (v průměru 3,5 hodiny).

Spring byl uveden na trh pro širokou veřejnost na jaře 2021 a od té doby překonává očekávání. Bylo objednáno více než 100 000 kusů, z nichž tři čtvrtiny připadají na soukromé zákazníky. Ve Francii je dokonce nejprodávanějším elektromobilem.

Související obsah

​U nás vloni Dacia prodala rovnou stovku těchto elektromobilů, celkem čeští zákazníci v roce 2022 zaregistrovali 9 203 osobních aut rumunské značky.

Cílem Dacie při uvedení Springu bylo zpřístupnit elektromobilitu co největšímu počtu lidí. A to hlavně díky ceně, která se v základu vešla pod 460 tisíc korun. S výkonnějším motorem a výbavou Extreme má být Spring o zhruba 50 tisíc dražší.

Související obsah

​"Za necelé dva roky se díky zákazníkům stal Spring jedním z lídrů na trhu elektromobilů. Často byl původně pořízen jako druhé auto do domácnosti, ale nakonec se stal hlavním dopravním prostředkem na všední dny pro 90 procent domácností s alespoň dvěma automobily. Odvážný a vizionářský Spring dokonale odpovídá potřebám zákazníků v oblasti mobility," vyzdvihuje elektrické autíčko prodejní a marketingový ředitel Dacie Xavier Martinet.

Od loňského podzimu je v několika zemích model k dispozici i v užitkové verzi Spring Cargo.

vak, TN.cz
Voyo

Sledujte Televizní noviny ve full HD a bez reklam na Voyo.cz

K tématu Autonovinky

Důležité Události