Facelift

Mercedes hlásí návrat řadových šestiválců a revoluční 48voltovou síť!

Mercedes hlásí návrat řadových šestiválců a revoluční 48voltovou síť!

Mercedes připravil na příští léto facelift luxusní třídy S a změny to budou významnější, než je v polovině životního cyklu zvykem. Vůbec poprvé se totiž představí motory, vyvinuté kolem revoluční architektury se 48voltovou elektrickou sítí, což přinese mnohé výhody.

O zvýšení napětí elektrické sítě ze stávajících 12 voltů se hovoří od konce devadesátých let, ale teprve nyní se palubní síť se 48 volty dostává do sériové výroby. Vyšší napětí umožňuje výrazně ušetřit na hmotnosti kabeláže, ale zejména odpadá nutnost pohánět řemenem příslušenství, jako je klimatizace, vodní pumpa nebo startér-alternátor, který urychluje startování na křižovatkách a lépe zvládá vypínání motoru za jízdy při takzvaném splývání. To vše je nyní poháněno elektricky, takže motor může být o poznání kompaktnější a navíc odpadají třecí ztráty. Síť v vyšším napětím je také vhodnější pro energeticky náročná zařízení u hybridních systémů, jako je integrovaný startér-generátor (ISG).
Staňte se naším fanouškem na facebooku!


Rodina nových modulárních motorů sdílí jednotný objem válců 500 cm3 a až 40 procent komponentů, takže třílitrové šestiválce i dvoulitrové čtyřválce vznikají na jediné výrobní lince. Do budoucna můžeme počítat také s tříválcovou patnáctistovkou. Omlazená třída S se každopádně může těšit na zbrusu nový benzínový dvakrát přeplňovaný řadový šestiválec s výkonem 408 koní a točivým momentem 500 Nm, který se výkonově může měřit se staršími osmiválci, zatímco spotřeba motoru s kódovým označením M256 má být o 15 procent nižší než u srovnatelného vidlicového šestiválce. O 10 až 15 procent nižší spotřebu slibuje také benzínový přeplňovaný dvoulitr, ovšem podle Mercedesu se u nového čtyřválce M264 můžeme těšit na vynikající litrový výkon 134 koní! Poslední novinkou v nabídce benzínových motorů pro třídu S bude i nový čtyřlitrový osmiválec biturbo, vyvinutý u AMG a před pár dny představený v supersedanu E63. Pro potřeby třídy S by měl být naladěn přibližně na 480 koní.


Při faceliftu třídy S se samozřejmě nezapomnělo ani na diesely, které bude nově zastupovat třílitrový řadový šestiválec se sametovým chodem a výkonem přes 300 koní. Minimálně na některých trzích by se třída S měla dočkat i dvoulitrového čtyřválce, který však na rozdíl od třídy E nebo C dostane dvojité přeplňování.


Záhy po premiéře ve třídě S se rodina nových 48voltových motorů začne rozšiřovat do dalších modelů Mercedesu.

Doporučujeme: Nová Škoda Octavia bude mít výkon 245 koní

TN.cz
Voyo

Sledujte Televizní noviny ve full HD a bez reklam na Voyo.cz

Důležité Události