Opel odhalil zbrusu novou generaci modelu střední třídy Insignia, jehož název je v případě pětidveřové verze doplněn o přídomek Grand Sport.
Tradiční modely se v tomto segmentu potýkají s odlivem zájmu daným rostoucí oblibou SUV i lepší dostupností prémiových značek, takže některé japonské nebo italské značky střední třídu zcela vypouštějí a šanci na úspěch mají jen mimořádně povedené modely jako VW Passat, Ford Mondeo nebo Škoda Superb. A právě k nim se hodlá přidat nová Insignia, jejíž sebevědomý design vychází z konceptu Monza, představeného ve Frankfurtu v roce 2013.
DOPORUČUJEME: Videotest - Opel Zafira. Auto, které málem nevyrobili.
Nový model je výrazně lehčí než stávající generace, když se inženýrům podařilo ušetřit až 175 kg. Ačkoli se celková délka zásadně nezměnila, nová Insignia má zcela jiné proporce díky prodloužení rozvoru o 92 mm a zkrácení obou převisů, což přispívá k dynamičtějšímu vzhledu, stejně jako rozšíření rozchodů o 11 mm a snížení karoserie o 29 mm. Výsledkem je agresivně rozkročený postoj a špičková aerodynamika s hodnotou Cx 0,26. Pokud máte strach, že snížení karoserie a svažující se linie střechy omezily prostor pro cestující na zadních sedadlech, Opel ujišťuje, že v podélném směru Insignia nabídne stejný prostor jako Superb a díky nižšímu ukotvení sedadel nepřijdou zkrátka ani hlavy cestujících. Do kufru naložíte 490 litrů nákladu, v případě sklopení sedadel pak až 1450 litrů.
STAŇTE SE NAŠÍM FANOUŠKEM NA FACEBOOKU
V interiéru je zjevná inspirace aktuální Astrou, ale Insignia sází na kvalitnější materiály včetně přístrojovky potažené kůží a hi-tech prvky, jako head-up displej, ergonomická přední sedadla s masážní a ventilační funkcí nebo nejnovější systém IntelliLink s Apple CarPlay i Android Auto. Důkazem silného důrazu kladeného na bezpečnost jsou nejnovější světlomety LED Matrix s dosvitem až 400 metrů, adaptivní tempomat s funkcí nouzového brzdění nebo asistent, upozorňující na přijíždějící vozidlo při vycouvávání z příčného parkovacího místa.
DOPORUČUJEME: Víte jaká jsou nejprodávanější auta v Evropě?
Nabídka motorů prozatím není oficiální, ale počítat můžeme s benzínovými přeplňovanými čtyřválci 1,5 a 2,0 litru, které doplní turbodieselová šestnáctistovka a dvoulitr. Standardem bude přední pohon a šestistupňové manuální převodovky, ovšem pro 250koňový benzínový dvoulitr Opel nabídne osmistupňovou automatickou převodovku a pohon všech kol, který má místo zadního diferenciálu dvojici lamelových spojek. Výhodou obdobného řešení jako u Fordu Focus RS je schopnost vektorovat točivý moment na vnější kolo s lepší trakcí a dosáhnout tak efektivního průjezdu zatáčkou.
DOPORUČUJEME: Expediční pick-up postavený tak, abyste s ním mohli objet zeměkouli
Po světové premiéře Insignie Grand Sport na březnovém autosalonu v Ženevě je zahájení prodeje na českém trhu naplánováno na červen, zatímco zájemci o kombík Grand Tourer si budou muset počkat na rok 2018.
DOPORUČUJEME: Špatně zapřažený vozík a na něm auto. To nemůže dopadnout dobře...