I když GM prodalo ztrátový Opel francouzské skupině PSA, tak šéf konsorcia Fit Sergio Marchionne dál stojí o spojení s americkou automobilkou.
Jestli se něco na autosalonu v Ženevě řešilo v zákulisí, pak to nebyla elektromobilita, ale čistá politika. Řešila se dvě hlavní témata - francouzské PSA vs. Opel a co znamená nový americký prezident Donald Trump pro automobilový průmysl. Tou třetí věcí byly pokračující námluvy Fiatu u GM. V hlavní roli Sergio Marchionne, šéf italsko-americké automobilové skupiny Fiat Chrysler Automobiles.
DOPORUČUJEME: Živě ze Ženevy - nová a atraktivní Alpine A110
Sergio Marchionne se nevzdává ani po dvou letech odmítání a jeho postoj nezměnil ani prodej poslední evropské odnože GM do rukou PSA (ještě dřív se GM zbavila Saabu a přestala v Evropě prodávat značku Chrysler). Na autosalonu v Ženevě napřed otevřeně mluvil o své nespokojenosti s Ferrari (jindy nedotknutelná značka) a pak řekl: „Nikdy nezavírám žádné dveře a ve spojení s GM vidím dál budoucnost.“ Marchionne dlouhodobě tvrdí, že spojení automobilek je nejlepším způsobem jak ušetřit náklady na vývoj identických technologií, a že evropské automobilky mají dlouhodobé problémy s nadvýrobou, o čemž by právě PSA a Opel mohli vyprávět.
DOPORUČUJEME: Evropským autem roku se stal Peugeot 3008. A co Alfa?
Reakce Dana Ammanna, prezidenta GM, na sebe nenechala dlouho čekat: „Neměli jsme zájem dřív a nyní je náš zájem ještě menší,“ řekl doslova. Chápe prý ale snahu Fiatu, aby našel silného spojence. A to chápeme i my, protože Fiat je na evropském trhu relativně malý hráč a ani spolupráce s Chryslerem nepřinesla takové výsledky, jako se čekalo. Konsorcium Fiatu je tedy další skupina, která vyhlíží silného spojence nebo investora.
DOPORUČUJEME: Ferrari zkritizoval jeho vlastní šéf