Polo GTI se začíná prodávat, poprvé v historii se jeho výkon vyhoupl na 200 koní!
Ta tři písmena GTI si většina lidí spojuje s modelem Golf, ale ostré umí být i malé Polo. Šestá generace s výkone 200 koní je všechno jen ne pomalá, na stovklu zrychlí za 6,6 sekundy a umí se rozjet až na 237 km/h. Právě teď se začíná prodávat, což je dobrá příležitost připomenout si jeho předchůdce!
Lehká váha: Polo I GT (1979)
Již v roce 1979 vyvolala pozdvižení varianta GT na základě první generace modelové řady Polo. Sportovní verze úplné novinky se lišila červeným rámečkem masky chladiče ve stylu modelu Golf I GTI, měla černo-červeně lakovaná kola, decentní přední spoiler, ozdobné lišty a loga „GT“. Pod kapotou pracoval malý atmosférický motor o objemu 1,3 litru s výkonem pouhých 60 koní. Sice to nebyl žádným svalovec, ale Polo I nevážilo ani 700 kilogramů, takže šlo o skutečnou lehkou váhu.
Ve znamení „G“: Polo II GT G40 (1987)
O „malém Wolfswagenu“ – vlčím voze – hovořila tehdejší reklama na nové Polo GT G40. A rozhodně nepřeháněla. 115 koní z objemu pouhých 1,3 litru a nejvyšší rychlost 196 km/h – to bylo v roce 1987 u malého vozu skutečně neslýchané. Za všechno mohlo mechanicky poháněné spirálové dmychadlo, které přivádělo do válců ochlazovaný stlačený vzduch. Označení „G40“ bylo odvozeno od tvaru dmychadla, který se podobá písmenu „G“.
Poprvé s „I“: Polo III GTI (1998)
V roce 1998 dostalo Polo poprvé dodatečné označení GTI. Volkswagen tehdy omezil výrobu prvního modelu Polo GTI na 3000 vozů a rychle se po nich zaprášilo. Nový motor 1,6 litru s výkonem 120 koní a chutí po otáčkách zrychlil Polo GTI z klidu na 100 km/h za 9,1 sekundy. Sportovní podvozek, převzatý z modelu Polo 1.6 (100 k), měl ve variantě GTI o dalších 10 mm sníženou světlou výšku. Malý „silák“ dával však svůj potenciál najevo spíše zdrženlivě, bepečně jste ho poznali podle 15“ kol BBS a červených brzd.
Působivý návrat přeplňování: Polo IV GTI (2006)
Po několikaleté přestávce byla v roce 2006 uvedena na trh další verze GTI modelu Polo. Motor 1,8 litru, přeplňovaný turbodmychadlem, byl vyladěn na 150 koní a s vozem Polo o hmotnosti pouhých 1200 kg měl snadnou práci. Mimořádnou „lahůdkou“ byla verze „Cup Edition“ o výkonu 180 k, jejíž vzhled připomínal závodní vozy z pohárových závodů Polo Cup. Toto Polo zrychllilo z 0 na 100 km/h za 7,5 sekundy a jelo 225 km/h.
Aktuálně se fanoušci modelu Polo mohou těšit na Polo GTI šesté generace, které je už v předprodeji za cenu od 569 900 Kč.