Volkswagen

Ostřejší než kdy dřív. Sportovní Polo GTI prošlo modernizací a sluší mu to

Ostřejší než kdy dřív. Sportovní Polo GTI prošlo modernizací a sluší mu to

Volkswagen Polo přebírá sportovní vzhled golfu. Podívejte se, jak modernizace prospěla ostré verzi GTI. Hothatch má pod kapotou přes 200 koní.

Volkswagen v dubnu představil novou evoluční verzi šesté generace modelu Polo. Nyní následuje její nejsportovnější, vrcholná verze: nové Polo GTI. Přední kola pohání zážehový čtyřválec 2.0 TSI přeplňovaný výfukovým turbodmychadlem, kterému narostl výkon z původních 200 na 207 koní í (152 kW). Hothatch bude i po modernizaci dostupný pouze se sedmistupňovým automatem DSG. Z nuly na stovce má být za 6,5 sekundy a rozjet to umí rychlostí až 240 km/h.

Mezi highlighty motoru uloženého vpředu napříč patří dvojitá vstřikovací soustava, která kombinuje přímé a nepřímé vstřikování, řídicí jednotka motoru se čtyřjádrovým procesorem a elektronicky řízený systém variabilního zdvihu sacích ventilů. "Navzdory vysokému výkonu se může motor pochlubit také vynikající hospodárností s umírněnou spotřebou paliva. K tomu přispívá rovněž nízká pohotovostní hmotnost nového modelu Polo GTI," prezentuje evoluci Volkswagen.

Technickým základem Pola je modulární platforma MQB koncernu Volkswagen, která poskytuje vysokou tuhost karoserie, nízkou hmotnost a výbornou úroveň pasivní bezpečnosti. I nové Polo GTI je sériově vybaveno speciálně nastaveným sportovním podvozkem, díky kterému má o 15 milimetrů nižší světlou výšku.

Související obsah

Nejnápadnější vizuální změnou jsou nové nárazníky ve specifickém designu GTI a nově tvarované zadní LED svítilny s animovanými brzdovými světly a integrovanými dynamickými ukazateli směru. Nově tvarované jsou i osvětlovací jednotky systému AFS (Adaptive Frontlighting Systém), uložené na krajích nárazníku a ovládané společně s hlavními světlomety. Nové Polo GTI je sériově vybaveno novými světlomety IQ.LIGHT LED Matrix a osvětlenou lištou na masce chladiče. 


Charakteristickými designovými prvky GTI na ostřejší přídi jsou i voštinové mřížky v otvorech pro přívod vzduchu, nápadně červené logo GTI na masce chladiče a obvodový červený ozdobný pruh nad svíticí lištou denních světlometů. Do sériové výbavy patří 17“ kola z lehké slitiny, na přání je možné Polo GTI objednávat také o palec větší kola z lehké slitiny.

Interiéru dominuje černá, červená a šedá barva spolu s odstínem chromu. Jak je pro vozy GTI typické, mají střešní sloupky spolu s čalouněním stropu titanově černý odstín. Mezi typické znaky GTI patří červené kontrastní prošívání, které zdobí sériově dodávaný multifunkční sportovní kůží obšitý volant, páku voliče převodovky DSG a vnější plochy sedadel. Zavazadlový prostor má objem 351 litrů.

Související obsah

Díky modernizaci dostalo ostré Polo spoustu technologií z vyšších tříd, například IQ.DRIVE Travel Assist, který umožňuje částečně autonomní jízdu - - přebírá řízení, brzdění a zrychlování v rozsahu rychlostí od 0 do 210 km/h. Součástí systému jsou 
adaptivní tempomat i asistent pro jízdu v jízdním pruhu. "Při používání této funkce musí ruce řidiče zůstat na volantu. Řidič zůstává za všech okolností odpovědný za řízení svého vozidla," upozorňuje automobilka.

Související obsah

Volkswagen zapracoval i na infotainmentu, který je napojený na on-line služby. Digitální přístrojová deska a informační a zábavní systém umístěny v jedné úrovni, "Digital Cockpit Pro" má ohromný displej s úhlopříčkou 10,25 palce.

TN.cz
Voyo

Sledujte Televizní noviny ve full HD a bez reklam na Voyo.cz

K tématu Volkswagen

Důležité Události