Německá automobilka Volkswagen chystá čtyři nová SUV: T-Roc pro čínský trh, nový středně velký Tiguan, který v Evropě ponese název Allspace a v Číně označení Tiguan L, a velký rodinný koráb určený pro Čínu (název Teramont) i USA (Atlas). Největším tahákem ale má být nový Touareg. I ten se představil v páteční premiéře v Pekingu.
Touareg je jeden z top modelů, které má automobilka ve svém portfoliu. Slibuje ohromný prostor, komfort a jako SUV si skutečně poradí i v terénu.
Čínský trh je pro Volkswagen a pro jeho SUV natolik důležitý, že si premiéru schoval až do Pekingu a novou generaci nepřivezl na nedávný autosalon v Ženevě.
Třetí generace Touaregu má vystoupit z davu. Masivní, horizontálně žebrovaná maska s velkými světlomety hýří chromem. Chromované lišty se táhnou i kolem celého auta v jeho spodní části. Design je hodně agresivní a takřka všude na sebe upozorňují ostré prolisy.
Větší a vyspělejší
Už na první pohled je jasné, že se v dané třídě objeví povedený obr. Celková délka vozidla se zvětšila o 77mm, přitom výška je o 7 milimetrů nižší. Objem zavazadlového prostoru narostl z původních 697 litrů na aktuálních 810 litrů.
Světlomety IQ Light, které jsou k dispozici u vyšších verzí, dokážou inteligentně upravovat svou intenzitu v dálkovém režimu bez oslnění ostatních řidičů. Denní svícení nebo inteligentní přisvěcování do zatáčky umí auto přizpůsobit aktuálnímu režimu jízdy, který přepíná v závislosti na situaci. Například v módu Offroad auto osvětluje prostor blízko před autem, na dálnici svítínaopak co nejdál.
Samozřejmě nechybí ani další asistenční systémy: asistent nočního vidění Night Vision, asistent pro jízdu v zúženém jízdním pruhu Roadwork Lane Assist, asistent pro průjezd křižovatkou Front Cross Traffic Assist a další.
Interiér
Jestli v exteriéru lze najít společné prvky s minulými generacemi, tak interiér absolutně boří zavedené pořádky a vydává se úplně novou cestou. Cestou digitálních technologií.
To znamená: žádné čudlíky ani kolečka, pouze ohromný patnáctipalcový dotykový displej, který se spojuje s digitálními budíky. Takže přes displej ovládáte vše od klimatizace, hudby, navigace až po vyhřívání sedadel a masážní programy.
Motorizace
Přesné technické parametry zatím VW nezveřejnil, ale už teď je jisté, že v nabídce nebude chybět vznětový osmiválec s výkonem až 310 KW a točivým momentem 900 Nm. Na výběr budou i vidlicové šestiválce s výkony 170 KW a 210 KW. V budoucnu by měl dorazit i plug-in hybrid.
Ten VW ukázala právě při premiérové šou v Pekingu, pravděpodobně se bude spoléhat na čtyřválcový motor v kombinaci s elektromotorem.
Vůz je postaven na platformě MLB podobně jako jiná velká SUV koncernu Volkswagen: Audi Q7, Bentley Bentayga, Lamborghini Urus a Porsche Cayenne. To znamená, že standardem je u všech verzí inteligentní pohon všech kol s mezinápravovým diferenciálem, který dokáže rozdělit točivý moment v závislosti na podmínkách.
Obratnosti auta má přispět natáčení zadní nápravy v kombinaci s aktivními stabilizátory a schopnosti v terénu zase umocní prvky z příplatkové výbavy, jako je vzduchové odpružení, které v offroadovém režimu zvýší světlou výšku auta až o 7 centimetrů.
Podvozek a karoserie oproti předchozí verzi více spoléhá na hliník. I tak se nový Touareg bude v pohotovostní hmotnosti pohybovat okolo 2,1 tuny.
Kompletní ceník tuzemské zastoupení slibuje na začátek dubna, ceny by ale měly být podobné jako u odcházející generace. To znamená, že základní vidlicový šestiválec by měl stát okolo 1,5 milionu korun, ovšem s mnohem lepší výbavou.