Tak takhle nějak se má slavit. Značky Nissan a Italdesign se rozhodly připomenout jejich 50. výročí hodně stylově. Postavily tohle: Nissan GT-R50 by Italdesign.
Jedinečný vůz založený na modelu Nissan GT-R NISMO 2018 vyvinula, navrhla a postavila společnost Italdesign. Výrazný a detailní vnější i vnitřní design vozu je dílem týmů Nissan Design Europe v Londýně a Nissan Design America.
"Jak často vás napadne otázka: Co kdybychom vytvořili GT-R bez jakýchkoliv limitů? My jsme ho skutečně vytvořili," prohlásil Alfonso Albaisa, senior viceprezident globálního designu ve společnosti Nissan.
Italdesign od svého vzniku poskytuje širokou řadu služeb zaměřených na vývoj nových vozidel. Úzce spolupracuje s automobilovými výrobci od prvotních návrhů až po uvedení vozů do výroby a poskytuje poradenské služby k projektům na klíč. "Italdesign už 50 let udává směr v automobilovém průmyslu a ikonická značka GT-R od společnosti Nissan už 50 let vzrušuje všechny fanoušky motoristického sportu. Společnosti na oslavu tohoto společného výročí vyvinuly model GT-R, jaký svět ještě neviděl," doplnil nadšeně Albaisa.
GT-R50 by Italdesign dostal výrazné zlaté orámování přední masky, výraznější prolisy a tenké LED světlomety roztažené od podběhů kola až po hranu vnějších otvorů pro sání vzduchu.
Při pohledu z profilu vozu dominuje střešní linie, která byla snížena o 54 milimetrů. Zlatě vyvedené výstupy vzduchu připomínající samurajský meč za předními koly se táhnou od spodní hrany dveří až do výšky středové linie karoserie.
Při pohledu zezadu zaujme široký rozchod kol podtržený masivními blatníky. Středová linie se kónicky sbíhá se spodní hranou zadního okna a táhne se ke středu víka zavazadlového prostoru. Linie zadního okna dramaticky klesá dále a níže než u standardního modelu.
Zcela přepracovaná duální kulatá zadní světa vypadají jako dva samostatné plovoucí světelné prstence s dutým středem a spojují vnější stabilizační prvky s prostřední částí víka zavazadlového prostoru. Speciální kola – 21 x 10 palců vpředu a 21 x 10,5 palce vzadu – podtrhují výrazný charakter vozu. Pomyslnou třešničku na dortu představuje velký a nastavitelný zadní spoiler usazený na dvou vzpěrách.
Moderně laděný interiér odráží ducha Nissanu GT-R50 by Italdesign. Na středové konzole, přístrojové desce a dveřních obloženích se střídají dva různé povrchy z uhlíkových vláken, zatímco sedadla jsou potažena kombinací černého materiálu Alcantara a jemné černé italské kůže.
Zlaté detaily nezdobí jen kapotu, ale i přístrojovou desku, vnitřní obložení dveří a futuristickou řadicí páku, která se inspiruje u závodních vozů. Na míru navržená střední část a ramena volantu byly vyrobeny z uhlíkových vláken. Věnec volantu je zespodu plochý a potažený materiálem Alcantara ve shodné barvě.
Pod kapotou nového Nissanu GT-R50 by Italdesign se skrývá mohutný výkon. Divize NISMO na základě zkušeností se závodními vozy Nissan GT3 zdokonalila ručně montovaný 3,8litrový motor V6 VR38DETT tak, aby dosahoval výkonu 720 koní a točivého momentu 780 Nm.
Hnací ústrojí mimo jiné vybavila optimalizovanými vysokoprůtokovými závodními turbodmychadly GT3 s velkým průměrem a většími mezichladiči; klikovou hřídelí, písty, spojovacími tyčemi a ložisky s vysokou odolností; vysokoprůtokovými pístovými olejovými tryskami; upravenými profily vačkových hřídelí; palivovými vstřikovači s vyšším průtokem a zdokonalenými systémy zapalování, sání a výfuku. Zesílená dvouspojková šestistupňová sekvenční převodovka, silnější diferenciály a hnací hřídele přenášejí výkon rovnou na kola.
"Tento model není novou generací vozů GT-R, ale provokativní a kreativní oslavou dvou významných výročí – spojuje v sobě jednu z nejlepších technických platforem společnosti Nissan, Japonský design a italského karosářské umění," dodal Albaisa.
Speciál se v Evropě poprvé objeví příští měsíc.