Má to být všestranné kapesní vydání velkých SUV. Volkswagen pokročil ve zmenšování a posouvání esúvéček do městských ulic - představil T-Cross, dosud nejmenší crossover v nabídce.
První malé SUV je pokračováním ofenzivy značky Volkswagen, zahájené v roce 2015. Automobilka prezentuje nový T-Cross jako všestranné SUV ve třídě malých vozů, neboli městský crossover s mužným designem.
Městský crossover se zároveň prezentuje jako ideální partner pro všední dny i mimořádná dobrodružství. Takže prostě kombinace všeho dohromady.
Světovou premiéru si nové auto odbylo v rozmezí několika hodin hned na třech místech: v Amsterdamu, Šanghaji a Sao Paulu. Na třech kontinentech se totiž bude T-Cross snažit přesvědčit zákazníky o tom, že je ideální kombinací “praktičnosti pro každodenní provoz, mnohostrannosti, konektivity, hospodárnosti a výjimečného designu.“
Nový T-Cross je ještě kratší než jeho starší sourozenec T-Roc a kompaktnější než Tiguan.
Nejkompaktnější SUV značky Volkswagen měří na délku 4107 mm a na výšku 1558 mm. Je tak větší než Polo, se kterým sdílí technickou platformu a automobilka je tak řadí do stejného segmentu, o třídu níž než Golf a T-Roc.
Platforma MQB umožňuje umístění poháněné přední nápravy co nejvíce vpředu. Při malé vnější délce je tak rozvor 2,56 metru relativně dlouhý, což umožňuje udržet v interiéru ucházející místo pro pět cestujících. Malému autu přispívají i další vychytávky - sedadla se dají podélně posouvat v rozsahu 14 centimetrů, což pasažéři vzadu na delších cestách určitě ocení.
Celkově je prostor hodně variabilní, kufr pojme 385 až 455 litrů. Částečným nebo kompletním sklopením opěradel zadních sedadel vznikne rovná ložná plocha a zavazadlový prostor o objemu až 1281 litrů.
Pro nový T-Cross jsou na výběr čtyři přeplňované motory, tři zážehové a jeden vznětový. Dvě výkonové verze zážehového tříválce 1.0 TSI s filtrem pevných částic jsou na výběr s výkonem 70 kW (95 k) nebo 85 kW (115 k). Vrcholná verze je poháněna čtyřválcem 1.5 TSI o výkonu 110 kW (150 k). Nabídku završuje čtyřválec 1.6 TDI s výkonem 70 kW (95 k). Všechny motory splňují nejnovější emisní normu Euro 6d-TEMP.
V nizozemském Amsterdamu představoval novinku provozní ředitel značky VW Ralf Brandstätter spolu s Carou Delevingne, britskou top modelkou, herečkou, zpěvačkou a ambasadorkou modelu T-Cross. “Jsem neustále na cestách, proto je pro mě spolupráce se značkou Volkswagen, největším výrobcem automobilů na světě, perfektním partnerstvím. T-Cross je více než jen SUV do velkoměsta – má mnoho tváří, stejně jako já! A líbí se mi, jak je stylový,“ okomentovala T-Cross Cara Delevingne, jejíž účet na Instagramu sleduje 41 milionů fanoušků.
T-Cross je už v základu vybaven řadou asistenčních systémů, které dosud automobilka montovala jen do aut vyšších tříd, například asistentem pro detekci překážek vpředu včetně rozpoznávání chodců a funkce nouzového brzdění, asistentem pro jízdu v jízdním pruhu, asistentem pro rozjezd do kopce, systémem preventivní ochrany cestujících nebo asistentem pro změnu jízdního pruhu a s ním kombinovaného asistenta pro vyjetí z parkovacího místa.
Nový T-Cross může mít i síťové propojení a spojení s okolním světem, chytrý telefon lze indukčně nabíjet a digitální komfort zajišťují až čtyři vstupy USB.
Stejně jako sesterský model Polo je i nový T-Cross vyráběn ve španělském závodě Volkswagen Navarra. Do roku 2019 investuje Volkswagen do výrobního závodu miliardu eur, aby stíhal uspokojit mimořádně rychle rostoucí poptávku na trhu malých SUV.
Nezávislé prognostické instituty předpovídají pro časové období 2017-2027 přibližně zdvojnásobení prodeje tzv. crossoverů CUV (Crossover Utility Vehicle) v globálním segmentu malých vozů, jehož je T-Cross součástí.
Volkswagen chce mít nejširší nabídku v populárním segmentu SUV na světě. Ofenzívu zahájil v roce 2016 aktuálním Tiguanem, vloni následovaly až sedmimístný Tiguan Allspace a kompaktnější T-Roc. V USA vyjel speciálně vyvinutý sedmimístný Atlas, který má i čínskou verzi Teramont.
Letos Volkswagen of America představil dvě studie na základě modelu Atlas: Cross Sport a Tanoak. V Číně oslavil světovou premiéru nový Touareg společně se dvěma budoucími SUV pro Čínu: Powerful Family SUV “Tharu“ a Advanced Midsize SUV “Tayron“.
V roce 2020 chce VW uvést na ID. CROZZ, první zcela elektricky poháněné SUV.