Pokud hledáte rodinné auto, spolehlivost určitě bude jednou z priorit. Britský magazín What Car? sestavil žebříček těch nejspolehlivějších a taky nejméně spolehlivých podle hodnocení 18 tisíc uživatelů. Do hodnocení jsou zahrnuta rok až čtyři roky stará auta, podívejte se na výsledky.
Hned tři škodovky v první desítce a Hyundai i30 jako absolutní vítěz. Takový je výsledek ankety Reliability Survey britského magazínu What Car? Uživatelé v něm hodnotili spolehlivost rodinných vozů.
Rodinná auta musí splňovat jasná kritéria: musí dopravit každý den děti do školy a pak zase domů, na kroužky, na sport, musí rodiny pohodlně vozit na výlety, musí mít odolný a praktický interiér a taky dostatek místa. Ale hlavně: Musí být spolehlivá.
Magazín What Car? oslovil přes 18 tisíc uživatelů, aby zhodnotili svoje vozy a uvedli všechny závady, které v posledním roce měly. Hodnotilo se i to, jak dlouho zůstalo auto v případě poruchy nepojízdné, jak dlouho trvala oprava a kolik stála.
Hodně pozitivní hodnocení dostaly od Britů Škoda Octavia i Rapid. U Octavií přitom vítězi dieselové verze. Celkovým vítězem je Hyundai i30.
Tady je deset nejspolehlivějších:
Ani škodovky a další vozy z první desítky se nevyhnuly potížím. Nejvíc závad hlásili majitelé na pohonných jednotkách a převodovkách. Většinou ale nešlo o závady, které by auta vyřadily z provozu, a servis byl většinou zdarma v rámci záruky. U Fordu Focus nebo Kie Cee’d bylo nahlášeno víc závad na karosériích. Majitelé Seatu Leon nechávali opravovat klimatizace, u Mazdy 3 zase měli častěji potíže s navigací. Honda Civic ztrácela body za dražší servis.
I majitelé škodovek občas uváděli dražší servis. A když už měl nějaké problémy vítěz Hyundai i30, byly to problémy s převodovkou.
Většina vozů v první desítce má benzínový motor, ale u třetí Ocatvie a taky u Audi A3 na stříbrné příčce měli majitelé poměrně překvapivě méně problémů s dieselovou verzí.
Podívejte se i na nejméně spolehlivé vozy:
Nejhůře hodnocené vozy doplácely na problémy s motory a elektronikou. U dieselových Mercedesů třídy A hlásila za poslední rok potíže skoro třetina majitelů, opravy byly rychlé ale většinou drahé. U Pulsaru už mělo nějaký problém 45 % majitelů, servis byl většinou zdarma, ale trval mnohdy přes týden. S Peugeotem 308 už musela do servisu skoro polovina dotázaných majitelů, většinou hlásili závady elektronických součástí – od vyhřívaných sedaček přes infotainment po parkovací senzory. Oprava stála některé majitele v přepočtu dokonce skoro 15 tisíc korun.