Nový Golf je pro Volkswagen klíčovým vozem. Výrobu údajně provázejí problémy a automobilka posouvá termín premiéry. Aby osmá generace navázala na úspěch těch předchozích, není radno udělat chybu. A tak jsou ve Wolfsburgu hodně opatrní.
Premiéra nového Golfu by měla proběhnout v říjnu ve Wolfsburgu. Ale Volkswagen kolem ostře sledovaného modelu našlapuje hodně opatrně. Dokazují to i skici, které poprvé oficiálně poodkrývají budoucí podobu osmé generace veleúspěšného hatchbacku.
Volkswagen nákresy nezveřejnil s velkou pompou, jak to bývá zvykem, ale ukryl je v 39stránkovém PDF dokumentu k výročnímu setkání akcionářů, upozorňuje portál Motor1.
Každopádně po celé řadě špionážních snímků nového Golfu během testování, máme k dispozici i první oficiální pohled. Ukazuje revoluční změny v interiéru a o dost střídmější úpravy zvenku, kde si Volkswagen žádnou revoluci a experimenty dovolit nemůže a ani nechce, aby nenarušil úspěšný byznys.
Jasně, auto nebude tak nízké a kola rozhodně nebudou tak obrovská, jak ukazuje skica. Nejvýraznější změny proběhnou na přední masce. Jinak ale zůstanou tvary zachovány a půjde jen o evoluci, což potvrzují i některé fotky z testování prototypů více, či méně zakrytých kamufláží:
Převratnější změny se evidentně chystají uvnitř. Volkswagen ostatně slibuje, že Golf 8 dostane technologie na nevídané úrovni. Výrazně ubyde tlačítek, většina funkcí bude integrována do velké dotykové obrazovky infotainmentu, která se potáhne od středu a přímo naváže na plně digitální přístrojový panel. Úplně nalevo nejspíš zůstane ovládání světel, ale tlačítka nahradí malý dotykový panel.
Řada ovladačů se přesune na nový multifunkční volant. Ovládání klimatizace bude pod displejem a na středu podle všeho zůstanou jen čtyři klasická tlačítka plus spínač výstražných světel. Ve středové konzoli se tak uvolní velký odkládací prostor.
Motor1 krátce po oficiálních skicách zveřejnil i špionážní fotku interiéru z jednoho z prototypů. Výsledná podoba se bude ještě ladit, výsledek by mohl být někde mezi prototypem a skicou.
Změny se pochopitelně dotknou i pohonných jednotek. Dost možná úplně zmizí naftové motory a místo nich se objeví hybridní provedení. Mělo by ale jít o takzvané mild-hybridy, tedy o řešení, kdy auto používá běžný spalovací motor a elektromotor mu jen pomáhá v případě potřeby.
V nabídce by měla zůstat i varianta TGI na stlačený zemní plyn (CNG), naopak se spekuluje o konci prodlouženého Golfu Variant a třídveřového provedení. Elektrický e-Golf pak nahradí nový kompaktní elektromobil ID.3.