Mýtné pro vozidla nad 3,5 tuny se od 1. ledna 2020 rozšíří na dalších 868 kilometrů silnic I. třídy. Nově bude podléhat zpoplatnění například silnice I/20 mezi Plzní a Českými Budějovicemi, dále I/3 od Benešova směrem na Tábor, silnice I/35 z Hradce Králové směrem na Olomouc a také I/43 ze Svitav do Brna. Konkrétní úseky najdete v tabulce a mapě.
Síť českých silnic, na kterých musí kamiony platit mýto, se od nového roku výrazně rozroste. Kromě stávajících 234 kilometrů stát zpoplatní dalších 868 kilometrů. Mýto se tak bude platit dohromady na 1102 kilometrech silnic I. tříd.
Nově zpoplatněné silnice:
Rozšíří se také počet kilometrů zpoplatněných dálnic, konkrétně o nových 13,9 km dálnice D1 mezi Lipníkem nad Bečvou a Předmostím u Přerova a o 21 km dálnice D3 mezi Úsilným a Veselím nad Lužnicí. Celkem tak bude zpoplatněno 1307 kilometrů dálnic.
Mapa všech zpoplatněných úseků v ČR:
“Novela vyhlášky o užívání pozemních komunikací zpoplatněných mýtným zavádí mýto na celkem 37 úsecích silnic I. třídy (původních i nově zpoplatněných), tedy na komunikace, které jsou určeny k mezistátní a dálkové dopravě,” uvedlo ministerstvo dopravy.
Rozšířením mýta se mají zvýšit příjmy státního rozpočtu až o 1,5 miliardy korun. Peníze chce ministerstvo využít na investice do obnovy a rozvoje silniční infrastruktury.
Od prosince se začalo mýtné vybírat prostřednictvím satelitního systému. Na hranicích se tvořily dlouhé fronty kamionů, jejichž řidiči se museli nově registrovat. V mýtném systému bylo minulý týden registrováno přes 344 tisíc vozidel, což je 75 procent z očekávaného počtu 458 tisíc kamionů.
Nový mýtný systém začal platit 1. prosince. Před vjezdem do České republiky se musejí všechna vozila zaregistrovat do systému a mít nainstalované elektronické zařízení. “Zkušenosti z provozu ukazují, že zbylých přibližně 114 tisíc řidičů bude dojíždět do ČR postupně v dalších týdnech a měsících. Aktuálně je mají řidiči instalované v 247 tisících vozidlech,” doplnilo ministerstvo dopravy.
Z českých dopravců je registrováno už více než 95 procent.