Řidiči jedoucí po rozkopané dálnici D1 budou potřebovat ještě o něco pevnější nervy. O víkendu se silničáři vracejí na modernizovaný úsek mezi Souticemi (EXIT 56) a Loktem (EXIT 66). Doprava tak bude ještě komplikovanější než dosud.
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) má pro řidiče neblahý vzkaz - o víkendu začnou silničáři zabírat další úsek. Obnovují práce mezi 56. a 66. kilometrem.
Už od soboty bude probíhat instalace dopravních omezení a doprava bude svedena jen do jednoho pruhu v každém směru! V neděli odpoledne silničáři uvolní alespoň ve směru na Prahu pruhy dva.
V pondělí skončí přípravné práce a pojede se naplno. “Od pondělí nejpozději od 18:00 hod. bude provoz převeden na pravou polovinu dálnice (z Prahy na Brno) v režimu 2+2 a bude zahájena modernizace levé poloviny,” upozorňuje ŘSD.
Zmodernizovaný úsek bude zprovozněn do konce letošní stavební sezóny.
Práce aktuálně probíhají na všech zbývajících modernizovaných úsecích D1. “Prosíme všechny řidiče, aby jezdili ohleduplně, dodržovali předepsanou rychlost a dostatečné rozestupy mezi vozidly,” vyzývají silničáři.
Letos se opravovuje sedm úseků najednou v celkové délce zhruba 71 kilometrů! “Nejkritičtější období nás čeká od začátku dubna zhruba do půlky srpna,” předpovídal už před časem šéf ŘSD Radek Mátl. A dopravní expert z ÚAMK Igor Sirota varoval: ”Bude to nejhorší sezóna vůbec. Je to dáno tou délkou těch uzavírek.”
Stavební stroje postupně zabraly pět úseků, na kterých se pracovalo už vloni, a také úseky mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem a mezi Ostrovačicemi a Devíti Kříži.
Kde se letos opravuje:
EXIT 21 Mirošovice – EXIT 29 Hvězdonice
EXIT 56 Soutice – EXIT 66 Loket
EXIT 81 Koberovice – EXIT 90 Humpolec
EXIT 90 Humpolec – EXIT 104 Větrný Jeníkov
EXIT 119 Velký Beranov – EXIT 134 Měřín
EXIT 141 Velké Meziříčí-východ – EXIT 148 Velké Meziříčí-západ
EXIT 168 Devět křížů – EXIT 178 Ostrovačice
V každém směru budou většinou zachovány dva jízdní pruhy, ale zúžené. Omezení by tak měla zdržet řidiče asi o 20 minut. Ale pokud se ve zúžení stane nehoda, zdržení může být i několik hodin. To už řidiči z D1 dobře znají…
Na většině rozkopaných úseků se navíc bude měřit rychlost. Cílem podle silničářů není šikanovat řidiče, ale přinutit je dodržovat rychlost sníženou na 80 km/h a tím zklidnit provoz. Na radary budou vždy upozorňovat cedule.
Modernizace D1 je rozdělena do dvaceti úseků, třináct z nich je hotových. Původně mělo být kompletně hotovo už letos, kvůli zpoždění ale práce skončí až v roce 2021. ŘSD chce do listopadu dokončit opravy čtyř úseků, zbylé tři by měly být hotové v příštím roce. Na konci letošního roku by mělo být celkově zmodernizováno 127 km, v roce 2021 bude zprovozněno zbývajících 34 kilometrů.