Interiér modelu Škoda Enyaq iV se inspiruje světy moderního bydlení a cíleně sází na přirozené, ekologicky zpracované a recyklované materiály, vzkazuje automobilka Škoda. Zároveň ukázala první skicu, které napovídá, jak bude nový elektromobil vypadat uvnitř.
Světová premiéra prvního vozu značky Škoda na bází modulární platformy pro elektromobily (MEB) proběhne 1. září v Praze. A Škodovka už s předstihem poodhaluje detaily. Minulý týden vyrukovala se základními parametry čistě elektrického SUV, teď nechává nahlédnout do interiéru.
Zveřejnila skici, které naznačují, že automobilka maximálně využila interiér nové Octavie. Palubní deska se liší spíše v detailech. Přesto Škodovka ve vnitřní výbavě nového elektromobilu slibuje několik inovací.
Enyaq iV profituje z dlouhého rozvoru, který v poměru k rozměrům karoserie umožňuje nové uspořádání vnitřního prostoru. K tomu patří i rovná podlaha bez středového tunelu, který je typický pro vozy se spalovacími motory.
"Řadu možností nám tu nabízí absence středového tunelu, daná koncepcí pohonu. Vpředu jsme tento prostor využili jako dodatečnou odkládací plochu pod středovým panelem, rozděleným do několika úrovní. Cestujícím na zadních sedadlech přijde vhod dodatečný prostor pro nohy před prostředním sedadlem, stejně jako mimořádně velkorysý prostor pro nohy, díky dlouhému rozvoru. Vedle této vynikající prostornosti pro posádku nabízí Enyaq iV také zavazadlový prostor o objemu 585 litrů," popisuje Norbert Weber, vedoucí oddělení Design Interiéru a Color & Trim značky Škoda.
Design interiéru je podle něj přehledný, vzdušný, inovativní a ekologický. "Přehledný díky snadné konfiguraci designových individualizací a tematických balíčků, vzdušný na základě velkorysé nabídky prostoru a pocitu prostornosti. Inovativní díky prvkům, jako je třináctipalcový centrální displej a nový průhledový displej včetně rozšířené reality a ekologický díky použití přírodních a recyklovaných materiálů," doplňuje Weber.
Nová palubní deska je rozdělena do několika úrovní. "Líbí se mi zejména dekorační lišta, které se horizontálně táhne přes celou přístrojovou desku až do výplní dveří a posiluje tak dojem prostornosti. Krom toho pod centrálním displejem kopíruje tvary přední masky vozů značky Škoda a současně slouží i jako opora ruky při ovládání dotykové obrazovky. Je obklopena velice měkkým materiálem, který se rozkládá v celém interiéru a navazuje pocit, že sedíte doma na gauči v obývacím pokoji," říká Weber.
Škodovka využila i ekologické materiály. "Potahy sedaček v jedné z designových individualizací jsou například ze 40 procent vyrobeny ze střižní vlny a nesou vlněnou pečeť společnosti Woolmark Company. Zbylých 60 procent látky je vyrobeno z polyesteru, vzniklého recyklací PET lahví. Tyto potahy mají jedinečné haptické vlastnosti a příjemné sedací klima. Dalším příkladem je mimořádně ekologicky vyráběná kůže, k jejímuž vyčinění se namísto chemikálií zčásti používá extrakt z listů olivovníku," upřesňuje šéf ineriérového designu vozů Škoda.