Když se na trhu poprvé objevila ostrá verze hatchbacku Hyundai i30, řada příznivců rychlé jízdy zůstala zírat. Tohle autíčko překvapilo, má skvělé vlastnosti na silnicích i na trati a řídit ho je čirá radost. Automobilka se svým hot hatchem sklidila úspěch, z nenápadného auta se stal nekorunovaný král dostupných výkonných prcků. Teď Hyundai přichází s jeho modernizovanou verzí. Podívejte se.
Automobilka Hyundai zveřejnila první informace a také první snímky nejnovější podoby svého úspěšného hot hatche, modelu i30 N. Přichází s novým designem a dvojspojkovou převodovkou.
Hyundai opakovaně dokazuje, že ostré hatchbacky umí: i30 N, Veloster N, i30 Fastback N… O jejich vývoj se stará sportovní divize Hyundai N, testuje je na německém Nürburgringu (proto to "N" v názvu). Cílem je vyrábět vysokovýkonná auta, která nabízejí řidičům obrovskou dávku radosti a zůstávají přitom praktická.
Hyundai i30 N se vyrábí v Nošovicích od roku 2017, sportovní verze s dvoulitrovým turbomotorem poskytuje ve verzi Performance výkon až 275 koní.
Stejně jako klasická verze hatchbacku i "enko" letos prochází faceliftem a modernizací. "Nová i30 N bude připravena podat stoprocentní výkon na běžné silnici i závodní trati," slibuje automobilka.
Změn je docela dost. Na sérii tajemně nasvícených fotografií lze rozpoznat, že se i30 N dočká vylepšeného designu, který opět inspirují emoce a dynamika.
Dostane nové agresivně vyhlížející přední i zadní nárazníky, dvě obrovské koncovky výfuku, širokou masku chladiče se znakem sportovní řady N nebo nová světla vytvarovaná do písmene V. Fotografie také odhalují nová devatenáctipalcová kovaná kola, která mají být lehčí než ta dosavadní, což přispěje ke snížení celkové hmotnosti vozu.
Hyundai zároveň prozrazuje, že nová i30 N bude dostupná s novou výkonnou osmistupňovou dvojspojkovou převodovkou N DCT. "Jako první model značky v Evropě nabídne tři speciální N režimy umocňující zážitek ze sportovní jízdy," popisuje. Dosud byl i30 N dostupný pouze s šestistupňovým manuálem.
Dvojspojka N DCT má poskytnout řidiči komfort automatu, ale zachovat i radost z manuálního řazení. Má vylepšené mazání a chlazení a rychlejší reakci. Ve speciálních režimech dokáže efektivně přizpůsobovat točivý moment, přenášet na vozovku maximální hnací sílu a zvyšovat akceleraci. Řazení se přizpůsobuje jízdnímu stylu řidiče i stavu vozovky.
Jako první převodovku N DCT dostal modernizovaný Veloster N, který je zatím dostupný jen mimo Evropu. Hyundai u něj slibuje zrychlení z nuly na 100 km/h za 5,6 sekundy.
Na podrobnosti o modernizovaném i30 N si ještě musíme počkat, ale vypadá to, že je na co se těšit.
Jihokorejská automobilka navíc nedávno slíbila, že výkonné verze N chystá v nejbližší době i pro další své modely: maličký i20, SUV Kona nebo sedan Elantra určený pro asijské a americké trhy. Nabušená verze i20 už se prohání při testech a představit by se měla ještě letos.