Automobilka Maserati poodhaluje svoje tajemství - podívejte se do laboratoří, kde se vyvíjela nádherná novinka, luxusní supersport Maserati MC20. Než byla tato lahůdka oficiálně představena, absolvovala spoustu testů, aerodynamika a dynamika se ladila dva tisíce hodin ve speciálním větrném tunelu a na nejpokročilejších simulátorech. Výsledek je úžasný - podívejte se v úvodním videu.
Maserati vstupuje do nové éry s novým supersportovním vozem MC20, který kombinuje výkon, sportovní charakter a luxus v jedinečném stylu italské značky.
Vůz se závodním DNA je právoplatným nástupcem MC12. Je to vůz s neuvěřitelnou aerodynamikou a sportovním duchem, jehož srdcem je nový twin-turbo motor V6 Nettuno s výkonem 630 koní, točivým momentem 730 Nm, zrychlením z 0 na 100 km/h za méně než 2,9 vteřiny a maximální rychlostí přes 325 km/h.
Tento motor s přelomovým zážehovým systémem je po více než 20 letech první vlastní pohonnou jednotkou značky Maserati. Jedná se o technologickou perlu, která už získala mezinárodní patent.
MC20 je extrémně lehký (pohotovostní hmotnost je pod 1500 kg) a má ve své třídě nejlepší poměr hmotnost/výkon – pouze 2,33 kg/hp. Rekordu automobilka dosáhla díky využití veškerého potenciálu karbonových vláken, přitom je dokázala zkombinovat s pohodlím bez kompromisů.
Vůz MC20 byl navržen v Modeně a bude se vyrábět v závodě Viale Ciro Menotti, kde se modely s trojzubcem v logu vyrábí už více než 80 let. Nová výrobní linka byla postavená v prostorách historického závodu, kde se až do listopadu 2019 vyráběly modely GranTurismo a GranCabrio.
Motor Nettuno se pak bude vyrábět v Modeně v nově vybudované laboratoři Maserati Engine Lab.
Nahlédněte do laboratoří:
Na návrhu MC20 značka Maserati pracovala zhruba 24 měsíců. Sytém vývoje dynamiky, jehož součástí je jeden z nejpokročilejších simulátorů dynamiky na světě, byl vyvinut přímo v laboratoři Maserati Innovation Lab a vychází z komplexního matematického modelu s názvem Virtual Car. Tato metoda umožnila provést 97 % dynamických zkoušek a optimalizovala dobu potřebnou k vývoji. Vůz byl poté doladěn v souladu s tradicí Maserati a byl za všech možných podmínek důkladně otestován na testovacím okruhu i na silnici.
Průvodním tématem designu vozu MC20 byla historická identita značky s veškerou její elegancí, výkonem a pohodlím, kterou má ve svých genech. Zaměření na výkon vedlo k vytvoření konceptu vozu se zřetelnou osobností a jedinečnými nezaměnitelnými tvary.
Dveře "motýlího" typu zlepšují ergonomii vozu a umožňují optimální vystupování a nastupování do kabiny.
Po usednutí je řidič vždy v centru, nic ho nemá rozptylovat - každý komponent má svůj účel a interiéru dominují jednoduché tvary, velmi ostré hrany a dvě 10″ obrazovky – jedna pro kokpit a druhá pro Maserati Multimedia System.
Jednoduchost je zároveň ústřední myšlenkou centrální konzole potažené uhlíkovým vláknem, která má jen několik prvků: bezdrátovou nabíječku na mobilní telefon, přepínač režimu jízdy (GT, Mokro, Sport, Corsa a pátý režim ESC Off, který deaktivuje stabilizační asistenty), dvě tlačítka pro volbu rychlosti, ovládání oken, ovládání multimediálního systému a praktický úložný prostor pod opěrkou ruky. Veškeré další ovladače jsou na volantu, kde se nachází i tlačítko zapalování a tlačítko pro rozjezd.
MC20 je navržen tak, aby se mohl vyrábět ve verzi kupé i ve verzi kabriolet a na plně elektrický pohon.
Vývoj aerodynamiky zabral více než dva tisíce hodin strávených ve větrném tunelu Dallara a více než tisíc simulací CFD (Computational Fluid Dynamics – počítačová mechanika tekutin), díky kterým mohlo vzniknout ryze umělecké dílo.
Podívejte se do větrného tunelu:
Výsledkem je vůz s hladkými tvary, který nemá žádné pohyblivé příslušenství kromě diskrétního zadního spojleru. Ten zlepšuje přítlak vozu MC20, aniž by mu ubíral cokoli z jeho krásy.
Společnost Maserati pro nový supersport vyvinula šest nových barev, vizuálně odkazuje i na vůz MC12, který v roce 2004 zahájil návrat značky Maserati k automobilovým závodům. I s MC20, jehož závodní duše je zřejmá už z jeho názvu, se totiž hodlá vrátit do světa závodů.
Spuštění výroby je plánováno na konec letošního roku a objednávky na vozy Maserati přijímá už od 9. září. Základní cena je 210.000 dolarů, v přepočtu tedy necelých 5 milionů korun.