Koncern Volkswagen postupně odhaluje svoje plány. A pro některé modely to nejsou plány moc pozitivní. Podle všeho změnu strategie přežije jediná verze populárního Passatu a ani škodovácký Superb nezůstane beze změn.
Volkswagen se ke konci letošního roku definitivně rozhodl přesunout výrobu sesterských modelů VW Passat a Škoda Superb do Bratislavy. To ale není zdaleka vše. Zprávy z Wolfsburgu potvrzují další výrazné změny - z Passatu toho totiž moc nezbude a i Superb bude muset ustoupit.
Mluví se o tom poměrně dlouho, teď je to podle portálu Automotive News potvrzeno: Passat už nedostane verzi manažerského sedanu. Skončí i jeho prémiový, sportovně laděný sourozenec Arteon, dokonce i v aktuální verzi shooting brake. Konec je očekáván v roce 2023, a to v Evropě i USA.
To koresponduje s přesunem výroby do bratislavské továrny a nástupem nové generace s kódovým označením B9. V té má být Passat už pouze v jediné verzi kombi, která bude o něco delší a dostane delší rozvor. Sedan končí po více než třech dekádách na trhu (poprvé uveden v roce 1987). Nutno dodat, že sedan to s kombíkem už dlouhodobě prohrával. A marně také odolával stále rostoucímu zájmu o SUV a crossovery.
Na konci manažerského Passatu má podíl i Škoda Superb, která mu v posledních letech hodně šlapala na paty. Tohle soupeření má skončit. Oba modely se mají mnohem víc odlišit. Vývoj obou aut přitom probíhá v Mladé Boleslavi.
Passat kombi (Variant) se v nové generaci nejspíš posune k prémiovým značkám, dostane kvalitnější materiály a moderní technologie. Naopak Superb půjde dolů s cenou, a tím i výbavou. Světové motoristické weby píší o tom, že Superb má být určený pro méně náročné zákazníky střední a východní Evropy.
Z koncernu každopádně prosakuje čím dál víc zpráv, že jasnou přednost dostávají SUV a crossovery a VW hlavně dlouhodobě proklamuje prioritu elektromobilů. V německém Emdenu, odkud se Passat stěhuje, se má od roku 2023 vyrábět elektrický kombík střední třídy s pracovním názvem Aero vycházející z konceptu ID Space Vizzion 2019.
Volkswagen Passat je na trhu od roku 1973. Byl postaven na základě Audi 80 a zprvu se vyráběl jen hatchback, později přibyla i verze kombi nazývaná Variant. První Passat B1 se vyráběl do roku 1980, vyrobeno bylo 2,5 milionu kusů. Současná generace je už osmá.