Automobilka Hyundai ve středu představila nový model Ioniq 5. Hranatý středně velký crossover je prvním modelem nové značky Ioniq, kterou pro sovu řadu elektromobilů korejský výrobce založil. Má stanovit nová měřítka a svými trvale udržitelnými a inovativními prvky výbavy nově definovat životní styl založený na elektromobilitě. Slibuje mimořádný výkon a ultra rychlé nabíjení. A sám může fungovat jako nabíječka dalších zařízení.
Povedeným designem má připomínat odvážný styl hatchbacku Pony, prvního sériově vyráběného vozu automobilky Hyundai. Na přídi nese logo korejského výrobce, ale vyjel pod značkou Ioniq.
Nový Ioniq 5 je totiž prvním modelem z chystané řady elektromobilů, které chce Hyundai produkovat právě po tímto označením. Plně elektrický crossover střední velikosti s celkovou délkou 4635 mm, automobilka odhalila v úterý během virtuální světové premiéry.
Původní model Pony novinka připomíná hranatými proporcemi hatchbacku. Ty kombinuje s výraznými bočními prolisy a celkově futuristickým vzezřením. "Využívá přitom výjimečné prvky z pětačtyřiceti let designu značky Hyundai, aby se jako spojnice mezi minulostí, současností a budoucností stal součástí životních stylů svých zákazníků. Je novou definicí nadčasového designu a tento motiv se bude opakovat i u dalších připravovaných modelů značky Ioniq," popisuje svoji novinku automobilka.
Ioniq 5 stojí na speciální platformě pro bateriové elektromobily koncernu Hyundai Motor Group, nesoucí označení E-GMP (Electric-Global Modular Platform). Cílem bylo vytvořit moderní elektromobil s novými, atraktivními proporcemi, což umožnil i mimořádně dlouhý třímetrový rozvor. Parametry zvýrazňují originálně pojaté prolisy na bocích a široké C sloupky v zadní části i velká, až 20palcová kola. Jedná se o největší kola, jimiž kdy byly elektromobily Hyundai vybaveny. Zapuštěné kliky dveří se automaticky vysouvají a přispívají k čistému designu bočních ploch a lepší aerodynamické účinnosti.
Platforma dala designérům velkou svobodu i v interiéru s plochou podlahou a pohyblivou středovou konzolí "Universal Island", kterou lze posunout dozadu až o 140 mm. Ioniq 5 je také vybaven elektricky nastavitelnými předními sedadly. Hyundai zmenšil tloušťku předních opěradel o 30 procent, čímž vznikl ještě větší prostor pro cestující ve druhé řadě.
Široká, konfigurovatelná, dvojitá zobrazovací plocha zahrnuje 12″ dotykový displej informačního a zábavního systému a 12″ digitální přístrojový panel bez kapličky, který si mohou zákazníci individualizovat podle svých požadavků. Vyspělý head-up displej s volitelnými funkcemi rozšířené reality navíc přemění čelní okno na další zobrazovací jednotku.
Na mnoha místech v interiéru, s nimiž přicházejí cestující do kontaktu – například sedadla, čalounění stropu, výplně dveří, podlaha a loketní opěrky – našly uplatnění ekologické materiály z trvale udržitelných zdrojů, jakými jsou recyklované lahve PET nebo příze z rostlinných materiálů, ale i přírodní vlny, ekologicky zpracované kůže pomocí rostlinných extraktů či bio laky s rostlinnými výtažky. Zákazníci si mohou vybírat ze tří barev interiéru a devíti barev karoserie včetně pěti přírodou inspirovaných odstínů.
Platforma nabízí kromě 400 V nabíjení standardně také možnost nabíjení s napětím 800 V, a to bez potřeby dodatečných komponentů nebo adaptérů. Vícenapěťový nabíjecí systém je patentovanou technologií. Po připojení k nabíječce o výkonu 350 kW lze akumulátory modelu nabít z 10 na 80 procent za pouhých 18 minut. Uživatelům tak stačí nabíjet jen pět minut pro získání dojezdu 100 km podle WLTP.
Navíc Ioniq 5 nabídne inovativní funkcí V2L, umožňující zákazníkům používat nebo nabíjet za jízdy či u stojícího vozu jakákoli elektrická zařízení, například elektricky poháněná jízdní kola, skútry nebo campingové vybavení, a poslouží tak doslova jako pojízdná nabíječka. Díky měniči mohou uživatelé nabíjet i vysokovýkonná elektrická zařízení.
Mimořádné jsou i slibované výkony. Zákazníci mají na výběr ze dvou sad akumulátorů s kapacitou 58 kWh nebo 72,6 kWh a dvou variant elektrického pohonu. V prvním případě pohání zadní kola elektromotor umístěný vzadu, ve druhém případě zajišťuje jeden elektromotor vpředu a jeden vzadu pohon všech kol. Všechny verze nabízejí slušný dojezd a dosahují nejvyšší rychlosti 185 km/h.
Na vrcholu nabídky je elektrických pohonů je varianta s pohonem všech čtyř kol s baterií o kapacitě 72,6 kWh, poskytující výkon 225 kW a točivý moment 605 Nm. Tato verze se pyšní zrychlením z 0 na 100 km/h za 5,2 sekundy.
Na trh Ioniq 5 vstoupí ve vybraných regionech ještě v první polovině roku 2021.