Čtvrtá generace Škody Octavia má novou, exkluzivní variantu s označením Pro. Je speciálně vyladěná podle požadavků zákazníků. Ale bohužel ne těch českých, nýbrž čínských.
Škoda Octavia Pro má proti klasické verzi o víc než čtyři centimetry delší rozvor a díky tomu i o trochu víc prostoru uvnitř. Celkově je delší o víc než šest centimetrů. Přední i zadní nárazníky má upravené ve stylu sportovní verze RS, takže vynikají tvary kupé. Dostala černou střechu i zrcátka, až 18palcová kola i lepší vnitřní výbavu.
Tato exkluzivní varianta čtvrté generace Octavie však není pro všechny, určená je výhradně pro čínský trh. "S více než 1,4 milionem v Číně prodaných kusů je Škoda Octavia klíčovým modelem české značky na jejím největším jednotném trhu. To je také důvod, proč Škoda Auto u nové čtvrté generace modelu Octavia provedla před jeho uvedením na čínský trh exkluzivní úpravy," vysvětluje automobilka.
Octavia Pro dostala také řadu komfortních prvků, jako jsou například přední sedadla, která kromě vyhřívání a elektrického polohování nabízejí také ventilaci. A v základu je i elektrické ovládání dveří zavazadlového prostoru.
Vybavena je inovativními asistenčními systémy, třeba funkcí varování při vystupování, která cestující při otevírání dveří upozorňuje na vozidla nebo cyklisty blížící se zezadu. Poskytuje řidičům asistenci při udržování a změně jízdního pruhu a v případě potřeby zahájí i nouzové zastavení. V nabídce nechybí ani adaptivní tempomat.
Architektuře interiéru dominuje víceúrovňový přístrojový panel a samostatně umístěný centrální displej s různě barevnou plochou pod ním, připomínající obrysy masky Škoda. Dotykový displej má úhlopříčku 12 palců.
Dalším digitálním a individuálně přizpůsobitelným systémem je na přání dostupný virtuální kokpit s úhlopříčkou obrazovky 10,25 palce. Lze jej doplnit head-up displejem, který promítá na čelní sklo do řidičova bezprostředního zorného pole údaje, jako jsou aktuální rychlost, navigační pokyny, dopravní značky a aktivované asistenční systémy. Multifunkční sportovní volant je tříramenný, s tlačítky a rolovacími ovladači.
Pohon zajišťuje motor 1,4 TSI s výkonem 110 kW (150 koní) a točivým momentem 250 Nm, spojený se sedmistupňovou převodovkou DSG s technologií shift‑by‑wire - při výběru převodového stupně malým ovladačem na středové konzoli komunikuje systém s převodovkou elektronicky, nikoli mechanicky.
Škodovka v Číně bude vedle Octavie Pro dál souběžně prodávat i předchozí třetí generaci modelu.
U Číňanů sází i na kouzlo názvu - název Octavia je totiž odvozen z latinského "octavia" ("osmý") a číslo 8 je v Číně považováno za obzvláště šťastné, díky čemuž je oblíbené u mnoha Číňanů. Původní Octavia představená v roce 1959 dostala toto jméno, protože se jednalo o osmý poválečný model značky.