Ačkoli se podle posledních novinek mohlo zdát, že se Toyota bude soustředit už jen na SUV a auta, opak je pravdou. Japonská automobilka ujišťuje, že bude pokračovat v rozvoji v Evropě důležitého segmentu malých vozů. Potvrdila také výrobu svého třetího modelu postaveného na podvozkové platformě GA-B.
Automobilky postupně segment nejmenších a nejlevnějších aut opouštějí. Kvůli nárokům na techniku, bezpečnost a hlavně emise, je jejich výroba drahá, takže je obtížné udržet pro zákazníky přijatelnou cenu s dostatečnou marží. Toyota to ale s malými vozy nevzdává. Zákazníci v Evropě mini auta chtějí, tvrdí.
Po úspěšné nové generaci Yarise, který byl zvolen evropským Autem roku, a jeho mini SUV verzí Cross, která přijde na trh letos, chystá třetí model na stejném základě (platformě GA-B). Mělo by jít o menší a taky levnější variantu.
"Měl by hrát roli vstupní brány ke značce Toyota a zachová si svůj klíčový parametr, kterým je cenová dostupnost," slibuje automobilka. Očekává, že roční objem výroby modelů Yaris, Yaris Cross a nového vozu segmentu A (minivozy) překročí v Evropě 500 tisíc kusů.
Díky takovému objemu by prý automobilkamohla dosáhnout úspor ve výrobě, které jsou nezbytnou podmínkou cenové dostupnosti, po níž zájemci o nejmenší auta volají.
Nové mini auto od Toyoty by mělo vyjet se spalovací motorem. I tady je hlavním důvodem cena. hlavně kvůli ceně. Dnešní třídě minivozů s přehledem dominují vozy se spalovacím motorem, což dokazuje klíčovou roli ceny v rozhodování zákazníků – a vyhlídky říkají, že tento trend bude na trhu pokračovat, zejména u zákazníků, pro něž je finanční dostupnost tím hlavním," doplňuje Toyota.
Yaris byl zvolen evropským Autem roku 2021:
Vývoj nových platforem v souladu s novou konstrukční filozofií TNGA (Toyota New Global Architecture) přinesl zlepšení jízdních vlastností, ovladatelnosti, bezpečnosti i designu nových modelů značky.
Například nový Yaris byl velmi dobře přijat evropskými zákazníky pro jeho styl, skvělé obestavění prostoru, hospodárný a současně agilní hybridní pohon a vynikající jízdní dynamiku i špičkovou bezpečnost.
Toyota v současnosti vyrábí malý model Aygo. To sjíždí z linek ve středočeském Kolíně, kde automobilka vyrábí i třiapulmetrové sourozence Citroën C1 a Peugeot 108 pro koncern PSA. Od letošního roku se do Kolína přesouvá i výroba Yarisu. A je dost možné, že se ve středních Čechách bude následně vyrábět i malý nástupce Ayga.
Malý hatchback Yaris Toyota přestavěla podle vkusu evropských zákazníků - výsledkem je kompaktní SUV Yaris Cross: