Automobilka Peugeot představila novou generaci populárního hatchbacku 308. A slibuje i verzi kombi. Nová třistaosmička je luxusnější, větší a taky hezčí.
Model, jehož všech generací se prodalo více než 7 milionů kusů, a který získal 42 mezinárodních ocenění, včetně titulu Car Of The Year v roce 2014, nyní přichází v nové podobě. A nastupující třetí generace Peugeotu 308 ukazuje pozměněnou tvář francouzské automobilky. Výraznou masku chladiče i blatníky už zdobí nedávno představené logo se lví hlavou. Nový Peugeot 308 je prvním vozem modelové řady, který tento znak nese.
Peugeot chtěl 308 posunout "do světa dynamických reprezentativních vozů." Což se celkem povedlo. Výrazná příď je hodně nízko, kabina s předním sklem zacouvala mírně dozadu. Díky prodloužení rozvoru o 55 mm došlo k protažení siluety a snížení výšky o 20 mm opticky ještě prodloužilo kapotu. Také blatníky jsou výraznější, aniž by přitom došlo ke zvětšení rozchodu. Z jednoduchých hladkých boků vystupují ostré hrany nad předním a zadním kolem.
Přední světlomety jsou od základní výbavy diodové, navazují na ně světla pro denní svícení v už typickém tvaru tesáků směřujících k přednímu nárazníku. U verzí GT/GT Pack budou světlomety s Matrix LED technologií ještě tenčí. Zadní pásem propojené světlomety mají podobu lvích drápů a i ony tak vytvářejí pro značku typický světelný podpis.
Díky optimalizaci architektury Peugeot dokázal zvětšit vnitřní prostor. Nová 308 je o 11 centimetrů delší (dálka 436 cm) než její předchůdkyně. Větší rozvor dovolil zvětšit prostor na zadních sedadlech. Objem zavazadlového prostoru je 412 litrů, z toho 28 litrů v odděleném prostoru pod kobercem. Po sklopení opěradel zadních sedadel může dosáhnout až 1323 litrů.
Designéři zapracovali na celé zádi, která je strategická z hlediska aerodynamického výkonu. Splývající linie střechy končí výrazným dlouhým spojlerem. Ostatně vylepšeny byly všechny více či méně viditelné části karoserie (nárazníky, deflektory, difuzor, sloupky karoserie, zpětný zrcátka, kryty podvozku atd.) a aerodynamiku zlepšuje i konstrukce kol, která významně přispívá k lepšímu výkonu. Aerodynamika je tak na velmi vysoké úrovni: Cx je 0,28 m² a SCx 0,62 m².
Interiér je luxusnější a modernější. Nová generace 308 dostala inovovaná sedadla, nejnovější verzi i-Cockpitu, nový multifunkční volant, audio systém s 10 reroduktory i nový displej multimediálního systému, který doplňuje samostatný dotykový ovládací panel. Zatímco středový displej je orientován na řidiče, středová konzole je záměrně otevřená směrem ke spolujezdci. "Jedním z cílů při vytváření stylu interiéru bylo právě vyvážit prostor mezi oběma pasažéry na předních sedadlech," podotýká automobilka. Nabídku palubních technologií doplňují asistenční systémy řízení poslední generace.
Nový Peugeot 308 stojí na výrazně přepracované platformě EMP2. Peugeot slibuje vyšší tuhost karoserie, vylepšené jízdní vlastnosti, lepší ovladatelnost, odhlučnění i komfort. Upravená platforma umožnila nabídku spalovacích motorů doplnit o plug-in hybrid a v budoucnu otevírá možnosti i pro plnou elektrifikaci.
Spalovací motory zůstávají benzínové i naftové, ale výběr je výrazně omezený. Benzínový tříválec 1.2 bude k dispozici ve dvou výkonových verzích (81 kW a 96 kW) a turbodiesel je jen jeden:
Nabídku doplňují dva plug-in hybridy:
Nový Peugeot 308 bude k dispozici v 7 barevných odstínech. Na evropský trh dostane ve 2. pololetí roku 2021 a bude se vyrábět ve francouzské továrně v Mylhúzách.