Autonovinky

Nová Škoda Slavia odhalena při testech. V Česku ale tenhle sedan neuvidíme

Automobilka Škoda Auto odhaluje sedan Slavia. Novinka se ale na českých silnicích neobjeví, jde o model speciálně vyvinutý pro indický trh. Vyrábět se bude přímo v Indii a v další fázi ho chce Škodovka nabídnout i v dalších zemích regionu.

Po malém SUV s názvem Kushaq pošle Škodovka ještě letos na indický trh další auto postavené na platformě MQB-A0-IN, která je vyvinutá speciálně pro druhou nejlidnatější zemi světa.

"Jsem přesvědčen, že tímto sedanem získá značka ŠKODA v Indii nové zákazníky. Podnikli jsme další krok ke splnění našeho ambiciózního cíle stát se přední evropskou automobilkou na indickém trhu," popisuje předseda představenstva společnosti Škoda Auto Thomas Schäfer.

"Slavia v sobě spojuje přednosti sedanu ze segmentu A0 s emocionálním designovým jazykem značky Škoda, moderními technologiemi a nejmodernějšími asistenčními systémy," doplňuje ho vedoucí Škoda Auto India Zac Hollis.

Jméno nového sedanu má připomenout počátky firmy Laurin & Klement v Mladé Boleslavi od roku 1896 začali Václav Laurin a Václav Klement úspěšně prodávat svá první jízdní kola právě pod obchodním názvem Slavia.

Související obsah

​Přes 4,5 metru dlouhý sedan s rozvorem 2,651 metru se bude vyrábět se dvěma motory TSI. Základem je litrový tříválec s výkonem 85 kW (115 koní, který doplní čtyřválcový motor 1,5 TSI s výkonem 110 kW (150 koní). Oba se pojí s pohonem předních kol.

Slavia je standardně vybavena šestistupňovou manuální převodovkou. Pro slabší motor je na přání k dispozici šestistupňový a pro silnější verzi sedmistupňový automat. Cestující chrání až šest airbagů a řada asistenčních systémů.

Díky kompaktním rozměrům se má Slavia skvěle hodit do indických velkoměst, zároveň má nabídnout dost prostoru pro rodiny. "Indičtí zákazníci na modelu Škoda Kushaq velmi oceňují jeho robustní konstrukci, úroveň bezpečnosti, vysokou kvalitu a výborný poměr ceny a užitné hodnoty. Stejné vlastnosti má i nová Škoda Slavia," doplňuje generální ředitel společnosti Škoda Auto Volkswagen India Private Limited Gurpratap Boparai.

Související obsah

​Koncern Volkswagen investuje do projektu India 2.0, za který česká Škodovka zodpovídá, jednu miliardu eur, z toho 275 milionů eur do výzkumu a vývoje nových modelů určených pro objemové segmenty indického trhu. Do roku 2025 chtějí tyto dvě značky v závislosti na vývoji trhu a konkrétního segmentu dosáhnout společného tržního podílu ve výši 5 %. Škoda Auto je z pověření koncernu v Indii zodpovědná i za aktivity značek VW, Audi, Porsche a Lamborghini.

Škodovka v továrně v indické Púně postavila pro platformu MQB-A0-IN novou výrobní linku, i technický vývoj platformy probíhal v Indii. Ve střednědobém horizontu plánuje automobilka vývoz vozů vyráběných v Indii také na další růstové trhy.

Indové mají na svědomí i design kamufláže, se kterou se Slavia poprvé ukázala:

Voyo

Sledujte Televizní noviny ve full HD a bez reklam na Voyo.cz

Důležité Události