Autonovinky

Škodovka ukázala přepracovaný Karoq. Podívejte se, jak se po faceliftu změnil

Má širší a drsnější šestihrannou masku chladiče, užší přední i zadní světla, nové nárazníky i kola, komfortnější interiér a také modernizované motory. Prohlédněte si modernizovanou Škodu Karoq.

Čtyři roky po uvedení na trh prochází SUV Škoda Karoq modernizací. Nová verze přináší vylepšený designový jazyk, trvale udržitelné materiály, nové technologie a úspornější motory nové generace Evo.

"S počtem více než 500 000 prodaných vozů je Karoq jedním z pilířů úspěchu značky Škoda. Abychom tento trend udrželi, vůz byl pečlivě zmodernizován. Nová verze má nový design, vylepšené aerodynamické vlastnosti a nabízí moderní asistenční systémy a infotainmenty," popisuje předseda představenstva automobilky Škoda Auto Thomas Schäfer.

Zvenku je nejvýraznější změnou nová šestihranná maska. Mohutnějším dojmem Karoq působí i díky novému přednímu nárazníku, který je lakovaný v barvě vozu. V jeho spodní části se nachází široký nasávací otvor po stranách ohraničený designovým prvkem ve tvaru písmene L, který naznačuje vzduchové clony. Příď zakončuje robustní, černý přední spoiler.

Přední světlomety, které jsou nyní užší než u předchůdce, mají nové uspořádání se čtyřokou tváří a jsou poprvé dostupné také v Matrix LED verzi. Užší jsou také zadní světla.

Díky novému, prodlouženému střešnímu spoileru, vzduchovým clonám v předním nárazníku, aerodynamickým krytům palivové nádrže na podvozku a novým aerodynamickým kolům se snížila hodnota součinitele odporu vzduchu o více než 9 % na cx 0,30. Karoq se tak pyšní jednou z nejlepších hodnot ve své třídě.

Související obsah

​Nový je také zadní nárazník a černý plastový zadní difuzor má výrazný tvar. Součástí základní výbavy jsou diodová zadní světla, která jsou vybavena animovanými ukazateli směru a uvítacím efektem. Odkazují na typický tvar koncových světel ve tvaru písmene C.

Interiér Karoqu je po modernizaci komfortnější a šetrnější k životnímu prostředí. Na přání je dostupný potah vyrobený z recyklovaných veganských materiálů. Ambientní LED osvětlení s rozšířenými funkcemi a nové dekorační lišty na přístrojové desce a ve výplni dveří dodávají interiéru omlazený vzhled. Na přání je dostupné také elektricky ovládané sedadlo spolujezdce.

Karoq je vybaven infotainment systémy, které patří do třetí generace modulární platformy koncernu VW. V nabídce jsou dvě verze virtuálního kokpitu s displejem o velikosti 8" nebo 10,25" a tři druhy infotainmentu s dotykovým displejem s úhlopříčkou až 9,2".

Zdroj: Škoda Storyboard

​Modernizovaná verze také přináší rozšířenou nabídku asistenčních systémů, jako je automatické parkování, asistent pro manévrování s přívěsem a panoramatický kamerový systém.

Pět motorů generace Evo koncernu VW pokrývá výkonové spektrum od 81 kW (110 koní) do 140 kW (190 koní). 2,0 TSI je standardně vybaven pohonem všech kol, u motoru 2,0 TDI s výkonem 110 kW je pohon všech kol k dispozici na přání. U motorů 1,5 TSI a 2,0 TDI lze volit mezi šestistupňovou manuální převodovkou nebo sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG.

Benzinové motory pracují se vstřikovacími tlaky až 350 barů a jsou tak velmi úsporné. V rámci procesu Twin Dosing, který se objevuje u obou naftových motorů, jsou díky úpravám výfukových plynů emise oxidů dusíku (NOx) hluboko pod stanovenou normou.

Nabídka motorů modernizované Škody Karoq. Zdroj: Škoda Storyboard

​Motor 2,0 TSI o výkonu 140 kW (190 koní) je určený výhradně pro vrcholnou verzi Karoq Sportline. Ta vyniká výraznými černě lakovanými prvky karoserie a 18palcovými koly ve standardní výbavě. Interiéru dominují černé designové prvky a sportovní sedadla. Součástí standardní výbavy Sportline jsou také Matrix-LED přední světlomety a adaptivní podvozek.

Model Karoq představila Škodovka v roce 2017 jako své druhé SUV. V současné době je nabízen v 60 zemích světa. Vyrábí se v Česku, na Slovensku, v Rusku a Číně.

Voyo

Sledujte Televizní noviny ve full HD a bez reklam na Voyo.cz

Důležité Události