Kam si nechat doručit zásilku, když jste zrovna v práci a nemáte čas, nebo nechcete jezdit na poštu či do výdejny? Balíček za vás může převzít vaše auto. Stačí zadat místo, kde parkujete, a espézetku. Kurýr vám zásilku vloží přímo do kufru. Podívejte se, jak služba funguje.
Automobilky ve spolupráci s technologickými firmami a zásilkovými službami testují nový způsob doručování balíčků. Kurýři objednané zásilky doručují přímo do kufru odstaveného auta.
Objednáte si přes e-shop, zadáte polohu, kde parkujete, a registrační značku vašeho auta. Kurýr přijede na parkoviště, odemkne si kufr prostřednictvím aplikace, vloží balíček a zase zamkne. Zásilka na vás čeká pěkně v suchu, nemusíte ji nikde vyzvedávat ani osobně přebírat.
Stačí mít chytrý telefon, aplikaci a v autě zařízení, které umožňuje odemknutí na dálku.
Toyota takovou službu testuje společně s japonským telekomunikačním operátorem KDDI – podívejte se v úvodním videu.
Zájem je prý velký. I kvůli pandemii koronaviru – zvyšují se objemy zboží nakoupeného přes internet a zákazníci také častěji dávají přednost bezpečnému převzetí zásilek bez osobního kontaktu.
I v Česku od loňska běží pilotní projekt, který rozjela Škodovka spolu s Alzou, Zásilkovnou nebo doručovací službou DoDo. "Tento inovativní postup eliminuje riziko, že se zákazník a kurýr vzájemně minou, což na obou stranách představuje časovou úsporu, a ve srovnání s klasickým dodáním zboží do domu činí z této služby praktičtější řešení," popisuje Škoda Auto.
Pilotní projekt funguje zatím jen v Praze. Služba je dostupná pro všechny škodovky vyrobené od ledna 2019 a vybavené balíčkem pro vzdálený přístup Care Connect s výjimkou modelů Enyaq, Scala a Kamiq.
Automobilka ale slibuje, že brzy rozšíří službu i do dalších lokalit a pro další vozy i doručovací a kurýrní služby.
"Díky řešení Přístup do vozu zajistí vůz Škoda kvalitní službu i ve chvíli, kdy je pouze zaparkovaný a za normálních okolností by svému majiteli neposkytl žádnou přidanou užitkovou hodnotu," popisuje člen představenstva pro prodej a marketing Škoda Auto Martin Jahn.
Aby zákazník mohl službu využívat, musí být registrován ve Škoda Connect. V aplikaci MyŠkoda pak aktivuje funkci "Přístup do vozu". Proces objednání se pro jednotlivé partnery liší.
V případě Alza.cz je potřeba propojit účet u Škoda Connect s účtem u Alzy. Následně zákazník objednává u partnera standardním způsobem a zvolí jako způsob dodání "doručení do vozu". V Zásilkovně si musí zákazník nejprve zásilku objednat na svou domácí adresu a poté ji může přesměrovat do vozu pomocí e-mailu, který od Zásilkovny obdrží. Při využití služeb společnosti DoDo, pak zákazník při objednávání uvede, že chce svou zásilku doručit do vozu. Každou zásilku tak potvrzuje samostatně.
"Službou rozšiřujeme naši řadu řešení v oblasti mobility a zákazníkům nabízíme časovou úsporu, pohodlí a v mnoha ohledech jim usnadníme každodenní život. Umožníme jim například využít dodání zásilek ve chvíli, kdy pracují, čímž odpadá čas, který by jinak strávili čekáním na kurýra," dodává Jahn.
Přístup k požadovaným údajům o vozidle má pouze kurýr zvolené doručovací služby a dodání zásilky probíhá naprosto bezkontaktně. Kurýr lokalizuje a odemkne vůz pomocí aplikace ze svého telefonu. Vůz může odemknout pouze jednou v zákazníkem schváleném časovém okně a vozidlo opouští teprve ve chvíli, kdy je zase zcela uzamčené.