Škodovka rozšiřuje čtvrtou generaci Fabie o variantu Monte Carlo. Ta má zdůraznit dynamiku a sportovní styl a Fabii tak dodává exkluzivní sportovní prvky zvenku i v interiéru. Karoserie je delší, plošší a širší.
Dynamické proporce a emocionální vzhled s černými designovými prvky. To je hlavní charakteristika, kterou Škoda Auto popisuje novou Fabii Monte Carlo.
Do výbavy toho ale sportovně střižená Fabia dostala mnohem víc než černé detaily. Ve verzi Monte Carlo má například sportovní přední a zadní nárazník, Bi-LED přední světlomety a až 18palcová černá kola z lehké slitiny.
"Karoserie je delší, plošší a širší a díky tomu působí dynamicky. Tento dojem dále zvyšuje specifický přední a zadní nárazník. Model Fabia Monte Carlo je na první pohled rozeznatelný podle tradičních černých designových prvků, například na masce chladiče nebo na vnějších zpětných zrcátkách," popisuje šéfdesignér Škodovky Oliver Stefani.
Černě lakovaný je nejen rámeček výrazné masky chladiče a spoiler na specifickém předním nárazníku, ale také kryty vnějších zpětných zrcátek a bočních prahů nebo difuzor zadního nárazníku. Součástí výbavy je i černě lakovaná střecha a zatmavená boční okna i sklo pátých dveří.
Interiéru dominuje černá barva. Ve specifické Monte Carlo výbavě jsou standardně sportovní sedadla s integrovanými hlavovými opěrkami, hliníkové kryty pedálů a tříramenný multifunkční volant, který má u vozů vybavených automatickou převodovkou také pádla pod volantem.
Volant i madlo roční brzdy jsou červeně prošívané.
Dekorační lišta na přístrojové desce, části středové konzole a madla dveří mají červený metalický dekor. Loketní opěrky v předních dveřích a spodní část přístrojové desky zase mají karbonový vzhled.
Součástí standardní výbavy je také LED osvětlení středové konzoly vpředu, vnitřních klik předních dveří a čtecí lampičky vpředu a vzadu.
Virtuální kokpit, který je k dispozici na přání, pak proti klasické verzi Fabie nabízí specifický sportovnější design režimů zobrazení.
Stejně jako běžná verze, se i Monte Carlo pyšní nejlepší aerodynamikou ve své třídě. Díky prvkům, mezi které patří aktivní žaluzie chladiče umístěné ve spodním otvoru pro přívod vzduchu na předním nárazníku a kryt, který zakrývá velkou část podvozku, dosahuje Fabia součinitele odporu vzduchu od cx 0,28.
Pokud systém vyhodnotí, že chlazení není nutné, lamely se samy přivřou, čímž se zlepší aerodynamika. Při konstantní rychlosti 120 km/h díky tomu dochází k úspoře paliva až o 0,2 l/100 km a Fabia s přivřenými lamelami vypouští na kilometr až o 5 g méně CO2.
Pro maximální chlazení nebo během krátkých zastavení systém lamely plně otevře, aby mohlo dovnitř proudit maximální množství vzduchu.
Stejně jako pro běžnou verzi jsou k dispozici tři motory generace Evo koncernu Volkswagen, které pokrývají výkonové spektrum od 70 kW (95 koní) do 110 kW (150 koní).
Tříválec 1,0 TSI s výkonem 70 kW je vybaven pětistupňovou manuální převodovkou. U motoru 1,0 TSI o výkonu 81 kW lze volit mezi šestistupňovou manuální převodovkou a sedmistupňovým automatem.
U obou motorů s přímým vstřikováním jsou litinové vložky válců nahrazeny plazmovým nanášením povrchové vrstvy válců o celkové tloušťce 150 mikrometrů, což snižuje vnitřní tření a optimalizuje spotřebu paliva a emise.
V kombinaci s 50litrovou nádrží, která je k dispozici na přání, tak činí dojezd u tříválcových motorů více než 900 km v režimu WLTP.
Na vrcholu je čtyřválcový motor 1,5 TSI, který má výkon 110 kW a v kombinaci se standardně dodávanou sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG dosahuje zrychlení z 0 na 100 km/h za 8,0 s. Maximální rychlost je 225 km/h.
Motor je také vybaven aktivním řízením válců - systém tak vypíná v případě malé zátěže automaticky oba prostřední válce a snižuje spotřebu a emise .
Na přání je pro všechny verze k dispozici sportovní podvozek, který má světlou výšku sníženou o 15 mm. Díky odlišné charakteristice odpružení poskytuje širší možnosti pro dynamickou jízdu.
Označení Monte Carlo Škodovka původně představila v roce 2011 exkluzivně právě pro Fabii. Sportovní varianty doplňují výbavové stupně Ambition a Style a inspirují se úspěchy závodních vozů značky na legendárním závodě Rally Monte Carlo.
Později Škodovka ve variantě Monte Carlo nabízela i modely Citigo, Yeti, Rapid a Rapid Spaceback. V současnosti vyrábí v této úpravě model Scala a Kamiq.