V roce 2019 se po skoro čtyřech letech vrátí do výroby britská legenda Land Rover Defender! Nezlomná “krabice“ už v nové předvýrobní verzi prochází tvrdými testy v Severní Americe. Zatím zabalená v maskovací fólii.
Land Rover potvrdil, že v roce 2019 ukáže novou verzi legendárního modelu Defender. Premiéru můžeme očekávat někdy ke konci roku, v roce 2020 by se pak měl dostat na trh. Výrobce tak dal příznivcům značky opožděný dárek k Vánocům.
Ikonický offroad se přestal vyrábět na začátku roku 2016, předchozí pokusy o oživení nevyšly, teď už je ale reinkarnace hodně blízko. Předvýrobní prototypy se prohání terénem v Severní Americe a dostávají tam hodně zabrat. Land Rover vyhodnocuje jejich výkony v extrémních podmínkách, dostanou se do nadmořské výšky kolem 4000 metrů nad mořem, vydržet musí teploty 40 stupňů pod bodem mrazu a pak i skoro 50 nad nulou.
Cílem je vyvinout skutečně důstojného nástupce. Automobilka dokonce tvrdí, že půjde o nejlepší terénní Land Rover vůbec. Po vyhodnocení testů vozy ještě upraví, než vznikne finální verze.
Ikona se přestala vyrábět hlavně kvůli tomu, že už nesplňovala bezpečnostní standardy a nároky na moderní vozy. Nová verze to má samozřejmě změnit, Land Rover slibuje plno inovací. Defender dostane nový vzhled zvenku i uvnitř, výrazně vylepšené pohonné jednotky a moderní asistenty.
Už teď je jasné, že automobilka Jaguar Land Rover nestaví žádnou repliku. Design se přiblíží moderním Land a Range Roverům. Nejspíš přijde o typické lampy s oddělenými malými žárovkami, které se stanou součástí hlavních světlometů.
Největší změnou je přechod na nezávislé zavěšení a do nabídky má přibýt i nový dvoulitrový turbodiesel, se kterým jezdí testovací kusy. Spekuluje se také o hybridu. Vyjet by měla dlouhá pětidvéřová varianta i kompaktní a obratný třídveřák.
Defender byl určený jako pracovní auto a vůz pro armádu, ale zamilovali se do něho i fanoušci terénu a stal také oblíbeným expedičním autem. Vyráběl se od roku 1983, i když název dostal až o sedm let později.
Pod kapotou mohl mít benzínové řadové čtyřválce (2,25 nebo 2,5 litru), řadový šestiválec 2,8 liltru od BMW, karburátorový osmiválec 3,5 litru či osmiválec do V 4.01 EFI.
Dieselové varianty? Řadový čtyřválec plněný atmosféricky nebo přeplňovaný turbodmychadlem (oba 2,5 litru). Na začátku 90. let přibylo TDi s přímým vstřikem paliva. Na konci 90. let v reakci na přísnější normy dostal Defender moderní turbodiesel BMW Td5 se systémem čerpadlo – tryska.
Karoserie byla postavená z dílů, které držely pohromadě nýty nebo šrouby, a v terénu měl skvělé vlastnosti díky optimálně laděnému podvozku s žebřinovým rámem a tuhými nápravami.
Nový Defender bude mít hliníkové tělo postavené na hliníkovém podvozku a bude využívat díly z jiných Land Roverů.