Ve stylu legendárních amerických plážových buggy 60. a 70. let. vzniká nové elektrické vozítko od Volkswagenu. Moderní bugina nebude stát na podvozku Brouka, ale na koncernové platformě pro elektromobily.
Volkswagen znovu oživí legendu. Automobilka z Wolfsburgu představí na začátku března v Ženevě první elektrickou verzi nové buggy. Studie na základě modulární platformy pro elektromobily MEB je inspirovaná populárními americkými plážovými vozítky.
"Buggy je víc než automobil. Je ztělesněním automobilového života. To se odráží i v nové studii ID. Buggy," říká Klaus Bischoff, šéfdesignér značky Volkswagen.
Vzorem konceptu jsou ikonická vozítka z Kalifornie šedesátých let, jejichž základem byl podvozek Brouka.
Auta s technikou Volkswagen určená hlavně pro zábavu mají ostatně dlouhou historii: Na základě Brouka vznikala po desetiletí kreativní a částečně exkluzivní speciální řešení, od kabrioletů přes speciální karoserie firem, jakými byly Hebmüller či Rometsch, až po kompletně otevřené varianty, například Meyers-Manx Buggy. Do 80. let vzniklo na celém světě 250 000 individuálních vozidel v malých sériích i jako unikáty.
Nová interpretace buginy vypadá fakt dobře. Stylově se vzdává pevné střechy a konvenčních dveří. Připomíná klasický Manx s velkými kulatými světly, volně stojícími koly, terénními pneumatikami a odhalenými prahy.
Nová studie na základě MEB má ukázat, že elektrická platforma Volkswagenu nemusí být používána jen pro velkosériové modely. Je flexibilní stejně jako kdysi platforma Brouka a má potenciál pro realizaci individuálních automobilů vyráběných v malých sériích.
Studie elektrické ID. Buggy bude mít premiéru v březnu na 89. mezinárodním autosalonu v Ženevě. Do výroby se možná neprosadí, ale nebyla by to škoda?