Peugeot odhalil podobu nové generace hatchbacku 208. Mezi malými auty má vyniknout dynamickým vzhledem a taky luxusnější výbavou. Už od uvedení na trh bude v nabídce i jako elektromobil.
Francouzi chtějí nový Peugeot 208 mezi ostatními vozy v segmentu B odlišit hlavně stylem a designem. První oficiální snímky ukazují, že se to celkem povedlo.
Výsledkem je malé dravé auto s výraznými tvary i světlomety. Efektní je obzvlášť denní svícení prostřednictvím “klů“ na přední masce, autu sluší i velká 17plcová kola či další sportovní prvky GT Line. Vzhledem se nová generace přiblížila většímu liftabacku 508, což odpovídá strategii Peugeotu posunout nové modely k luxusnějším kategoriím.
Nový Peugeot 208 je postaven na nové modulární platformě CMP pro segmenty B a C. Proti předchozí generaci zhubl o 30 kg a trochu poporostl: na délku měří 4055 mm (o 82 mm víc), na šířku 1745 mm (o 6 mm víc). Naopak je o 41 mm nižší (celkem 1430 mm).
Rozvor je o 2 milimetry větší (2540 mm), základní objem kufru je 311 litrů, což je o 26 litrů víc než u předchozí generace.
Dobře vypadají široké blatníky a celkové křivky karoserie. Z profilu nový Peugeot 208 upoutá méně předsunutým čelním sklem umožňujícím použití delší tvarované kapoty. Dynamiku má zdůraznit zadní postranní okénko vyrovnané se zadním podběhem kola. Ve verzi GT Line nebo GT jsou podběhy kol doplněny černě lakovanými lištami.
Světla vpředu i vzadu nesou světelný podpis se třemi drápy. Na zadku vynikne i černý pás přes celou šířku víka zavazadlového prostoru a černě lakovaný difuzor, který může být v závislosti na motoru vylepšen chromovými koncovkami výfuku.
V interiéru vynikne vyvýšený přístrojový panel s novým 3D provedením a infotainment trčící do prostoru. V i-Cockpitu ubyla tlačítka, displeje jsou větší, naopak volant menší. Na zvýšenou digitální desku jsou promítány informace ve formě hologramu. Údaje jsou dynamické, zobrazují se blíž k očím řidiče v závislosti na své důležitosti nebo naléhavosti, čímž se zvyšuje reaktivita přibližně o půl sekundy. V Peugeotu si pohráli i s použitými materiály a úložnými prostory.
Automobilce se povedlo snížit hluk a vibrace v kabině, nová platforma umožňuje nabízet i vyšší úroveň komfortu a bezpečnosti díky asistenčním systémům, jež jsou obvykle vyhrazené vyšším segmentům.
Díky hladké podlaze karoserie a použití řízených vstupů vzduchu má auto lepší aerodynamiku. Menší valivý odpor, lepší účinnost spalování a celková optimalizace hnacího ústrojí umožnila snížit spotřebu i emise.
Platforma pojme motor s jakýmkoliv zdrojem energie, Peugeot nabídne novou 208 už od uvedení na trh se třemi možnými pohony: elektrickým, benzínovým nebo naftovým.
Benzínové tříválcové motory o objemu 1,2 l jsou v nabídce s výkonem 75 koní (55 kW), 100 koní (75 kW) nebo 130 koní (96 kW). Silnější varianty PureTech 100 a 130 jsou k dispozici s osmistupňovou automatickou převodovkou.
Dieselový čtyřválcový motor BlueHDi o objemu 1,5 l má výkon 100 koní (75kW) a spolupracuje s šestistupňovým manuálem.
Elektrický Peugeot e-208 má motor s výkonem 100 kW (136 k) a točivým momentem 260 Nm. V režimu Sport umí zrychlit z 0 na 100 km/h za 8,1 sekundy. Prostor v kabině i objem zavazadlového prostoru jsou stejné jako u spalovacích verzí.
Baterie s kapacitou 50 kWh je ukryta pod podlahou a umožňuje slušný dojezd – automobilka udává až 340 km podle certifikačního protokolu WLTP (Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedures) a 450 km podle NEDC (New European Driving Cycle).
Peugeot novou 208 začátkem března přiveze na autosalon do Ženevy. Na jaře bude možné auto objednávat, na trh ji ale automobilka vypustí až ke konci léta. Cenu zatím nezveřejnila.