Hatchback

Nová Corsa zatím jen mrkla. Co skrývá malý hatchback od Opelu?

Nová Corsa zatím jen mrkla. Co skrývá malý hatchback od Opelu?
Zdroj: Opel

Nový Opel Corsa se ukázal na prvním oficiálním obrázku. Moc se z něj ale nedozvíme, jen to, že hatchback dostane nová inteligentní světla. Jak by měla chystaná novinka vypadat a co o ní zatím víme?

Už šestá generace úspěšného malého hatchbacku Opel Corsa vyjede výhradně v pětidveřové verzi. S třídveřovou karoserií Opel u malých aut končí, stejně jako drtivá většina konkurenčních značek. Corsa bude první sériový model, který má prezentovat nový designový jazyk značky. Výrazným znakem má být přední maska Vizor připomínající hledí motocyklové helmy.

Nová Corsa se přitom nerodila zrovna lehce. Poté, co General Motors předloni prodali německou automobilku francouzskému koncernu PSA, musel se koncept předělávat. Inženýři se vrátili k prknům a změnili styl celého auta a přizpůsobili ho pro platformu CMP, kterou PSA sdílí v rámci celého koncernu. Finální vývoj nové generace modelu tak trval pouhé dva roky.

Související obsah

Corsa tak dostane francouzské motory a stejný základ jako nový Peugeot 208, který se má poprvé ukázat už za necelý měsíc v Ženevě.

Rozměry auta se nejspíš moc nezměni, aktuální Corsa má délku 4021 mm, šířku 1736 mm a výšku 1479 mm. Moderní podvozkový základ má ale umožnit úsporu zhruba sto kilogramů hmotnosti, zvětšení prostoru pro posádku a vylepšení jízdních vlastností. Vývoj platformy CMP stál asi 200 milionů eur, o které se PSA podělilo s čínským partnerem Dongfeng.

První oficiální fotka ale poutá pouze na nová přední světla, které hatchback dostane. Po vzoru větších prémiových sourozenců (Opel Astra, modely Insignia) bude mít adaptivní plně diodové přední světlomety IntelliLux LED Matrix. Ty mají mít vysoký světelný výkon a funkci odstínění ostatních účastníků provozu.

Související obsah

Světlomety prozrazují i nový design – denní svícení se přesunulo dolu, nahoře je vidět stříbrná lišta, která plynule naváže na masku chladiče.

Víc o podobně se spíš dozvíme ze špionážních fotek, které zveřejnil britský AutoExpress:

Nebo ze skici, se kterou si pohrála redakce magazínu Autocar podle vlastních představ:

Platforma je každopádně navržena pro spalovací motory i elektriku. Corsa vyfasuje francouzské tříválce 1,2 PureTech, pravděpodobně v atmosférické i přeplňované verzi. Je možné, že další motory Opel do nabídky nezařadí, stejně jako to udělala Škoda s Fabií. Spíš se ale počítá i s turbodieselem 1,5 BlueHDi, alespoň na některých vybraných trzích.

V roce 2020 by měla vyjet eCorsa, plně elektrická verze, která se chystá i u Peugeotu 208. Baterie s kapacitou 50 kWh by měla umožnit dojezd 350 kilometrů na jedno nabití.

Související obsah

Spalovací Corsa si odbyde premiéru už během letošního roku, nejspíš na podzimním autosalonu ve Frankfurtu. Na trh se dostane před koncem roku. O zákazníky se bude prát s dalšími novinkami mezi malými hatchbacky, kromě sesterského Peugeotu 208 se na trh letos chystá třeba i nový Renault Clio.

Corsa už si novou verzi zasloužila, současná pátá generace jezdí už pátým rokem, navíc hodně vyšla z předchozí verze, která se vyráběla už od roku 2006.

TN.cz
Voyo

Sledujte Televizní noviny ve full HD a bez reklam na Voyo.cz

K tématu Hatchback

Důležité Události