Kombinuje nejlepší vlastnosti automobilů a motocyklů, jezdí ne elektriku, má dojezd přes 100 kilometrů a díky systému výměnných akumulátorů je během několika minut připraveno pokračovat v jízdě. Seat představuje svoji vizi pro budoucnost městské dopravy: koncept elektromobilu Minimó.
Minimó je vlastně motorka s karosérií - poskytuje dvěma pasažérům bezpečnost a komfort osobního automobilu, zároveň je agilní a snadno se parkuje jako motocykl nebo velký skútr.
Malinké vozítko měří 2,5 metru na délku a 1,2 metru na šířku, takže zabere plochu pouhých 3,1 m2 v porovnání s cca 7,2 m2 běžného osobního automobilu. Dá se zaparkovat v zónách pro motocykly a do jednoho jízdního pruhu se v pohodě vejdou dva vozy vedle sebe.
Je konstruované na míru městskému provozu a službám na sdílení dopravních prostředků. “Seat Minimó byl specificky zkonstruován tak, aby se mohl přizpůsobovat platformám pro mobilitu, které budou utvářet budoucnost cestování automobilem ve velkoměstech. V nich bude doprava omezená a jen několik provozovatelů bude moci nabízet mobilitu,“ vysvětluje záměr předseda představenstva Seatu Luca de Meo.
Španělská automobilka svoje přibližovadlo představuje na domácím půdě na probíhajícím veletrhu Mobile World Congress v Barceloně. “Toto je řešení, na které společnosti, poskytující služby sdílení automobilů, čekaly. Je to model, který bude klíčový pro zvyšování ziskovosti tohoto druhu podnikání. Koncept, který dnes představujeme, vychází vstříc požadavkům jak měst, tak i poskytovatelů služeb sdílení vozidel,“ popisuje šéf Seatu.
Vozítka nemusejí stát u nabíjecích stojanů, pro pokračování v jízdě stačí vyměnit sadu akumulátorů. Inovativní systém umožňuje snížení provozních nákladů na sdílení vozidel o 50 %. A přispěje k výraznému snížení ekologické zátěže ve městech.
Minimó je hypersíťově propojené vozidlo s integrovanou technologií 5G. Ta má zajistit bezproblémové používání na základě digitálního klíčku a propojení s chytrými telefony.
Vozítko mimo jiné rozpozná, zda je řidiči 16 nebo 18 let, a podle toho například nastaví omezovač rychlosti jízdy na 45 nebo 90 km/h.
Seat spolupracuje s městskými zastupitelstvy, aby získal informace o jejich představách a specifických požadavcích. Na základě výsledků bude hledat možnosti, jak začlenit návrhy úřadů do vývoje vozidel. Vývoj v oblasti městské mikromobility s krátkými přesuny do 10 km dostala automobilka za úkol i v rámci koncernu VW. “ Naše mise je přicházet s nápady a produkty pro cestování na krátké vzdálenosti. Naše řešení budou na celém světě používat různé značky koncernu Volkswagen,“ dodává Luca de Meo.