Škodovka vytvořila další speciální koncept. Karoq Velo je auto stvořené pro cyklisty. A výbava je opravdu promakaná.
Patnáct stovek lidí ve speciálním průzkumu popsalo, jak by mělo vypadat ideální auto pro cyklistické vyjížďky. A podle jejich nápadů vznikl v režii britské divize Škody koncept Karoq Velo.
Na střeše má nosič na dvě kola a paluba je upravená tak, aby se kromě tří pasažérů vešel dovnitř ještě další bicykl upevněný ve speciálním držáku. A to zdaleka není všechno.
Vůz má vestavěnou pračku na cyklistické oblečení ušpiněné a propocené po celodenním ježdění, wapku na opláchnutí kol, jeden box na nářadí a další na chlazení nápojů.
Pořád málo? Ve výbavě je také dron, který umí odstartovat přímo z kapoty a následovat cyklisty na základě senzorů a technologie rozpoznávání objektů. Pořízená videa a fotky lze rovnou z auta sdílet na sociálních médiích díky vestavěnému wifi hotspotu.
Karoserie je vyvedena ve speciálním designu inspirovaným řetězy na kolo.
Karoq Velo je rozhodně zajímavý koncept, ale sériová výroba ho nečeká. Cyklistům Škoda nabízí celou kolekci jízdních kol a elektrokol do města i do terénu. A také speciální příslušenství - oblečení, nářadí, držáky na kola, helmy, lahve na pití či brýle a batohy.
Ostatně historie automobilky Škoda začala v roce 1895 výrobou jízdních kol. Václavové Laurin a Klement založili v Mladé Boleslavi nejprve továrnu na kola, až později se začali věnovat výrobě motocyklů a aut. Škodovka je s cyklistikou úzce propojená i díky dlouholetému sponzoringu legendární Tour de France a dalších významných závodů, kterými jsou La Vuelta, Paris-Nice, Paris-Roubaix, La Flèche Wallonne a Liège-Bastogne-Liège.