Kolosální šestiválec a zadní pohon proměnily dodávku ve zběsilé monstrum. Vejde se do něj osm lidí, kteří si mohou užívat neuvěřitelné kousky a taky zrychlení z 0 na 100 km/h za méně než 5 sekund. Podívejte se, co tahle dodávka předvedla na závodním okruhu v Austrálii.
Hyundai sestrojil driftující dodávku – stroj na ničení pneumatik se 408 koňskými silami pod kapotou.
V monstrum se proměnila osmimístná dodávka (či MPV) iMax. Ta se běžně používá pro komfortní přepravu pasažéru, kromě řidiče a spolujezdce se do ní vejde osm lidí.
To platí u podivného modrého stroje - pořád se do něj nacpe osm cestujících. Ti v něm včak nesedí, aby si užívali pohodlí.
Z původního iMaxu tu totiž nezbylo skoro nic. Běžný motor 2.5 CRDi byl nahrazen kolosálním motorem V6 3,5 litru s přeplňováním dvěma turbodmychadly, který poskytuje nejvyšší výkon více než 300 kW (408 k) a maximální točivý moment 555 Nm – to je více než dostatečná hnací síla k tomu, aby proměnila pryž pneumatik v oblaka dýmu dokonce i u MPV.
Představujeme vám driftovací dodávku iMax N ”Drift Bus”.
Výkonný přeplňovaný motor? Ano. Samosvorný diferenciál? Zajisté. Lakování karoserie modrým odstínem N Performance Blue? I to si můžete odškrtnout. Sedadla pro osm fanoušků driftování? Samozřejmě. K tomu upravená karosérie pro lepší aerodynamiku, nastavitelní tlumiče, výkonné brzdy a sportovní sedačky.
Automobilka Hyundai se vytahuje, že na rozdíl od podobných rychlých MPV a lehkých užitkových vozů, jakými byly například Ford Transit Supervan nebo Renault Espace F1, si její iMax N ”Drift Bus“ zachovává osmimístný interiér, aby mohl nabídnout maximální potěšení řidiči a jeho sedmi přátelům.
“Drift Bus“ se představil na australském okruhu Sydney Motorsport Park během klání World Time Attack Challenge 2019. A samozřejmě šlo hlavně o šou.
V Hyundai chtěli ukázat, co umí jejich sportovní divize, která se stará o nejvýkonnější verze sériových modelů a uznání si vydobyla obzvláště povedeným hot hatchem Hyundai i30 N.
Driftující minibus ale do výroby nepůjde, zůstane podle všeho u jediného kusu. Podívejte se na jeho stručnou specifikaci i na fotogalerii na konci:
Hyundai iMax N „Drift Bus“
Poháněcí ústrojí a podvozek:
- V6 3,5 litru se dvěma turbodmychadly
- Výkon více než 300 kW (408 k)
- Točivý moment 555 Nm
- 8stupňová samočinná převodovka
- Pohon zadních kol
- Samosvorný diferenciál
- Elektronicky řízený podvozek
- Výkonná brzdová soustava N
- Sportovní pneumatiky
- Nastavitelná výfuková soustava se dvěma režimy
- Zrychlení z 0 na 100 km/h za méně než 5 sekund
- Rozložení hmotnosti mezi nápravy v poměru 50:50 % (s 8 cestujícími)
Vnější výbava:
- 19“ kola z lehké slitiny (z modelu i30 N)
- Speciální sada aerodynamických prvků
- Přední spoiler
- Rozšíření bočních prahů
- Zadní difuzor a nárazník
- Zadní spoiler s brzdovým světlem
- Lak karoserie v modrém odstínu N Performance Blue
Vnitřní výbava:
- Volant N
- Sportovní sedadla N vpředu, semišové plochy sedáků a kůží čalouněné boční polštáře
- Sedadla vpředu, nastavitelná elektricky ve 12 směrech
- Sedadla vzadu (2 řady), čalouněná semišem a kůží N
- Černé čalounění stropu
- Objem zavazadlového prostoru: 842 litrů