Hyundai

Hyundai představuje svoje nejmenší SUV. Bayon má tvrdou konkurenci

Crossover s prvky SUV. Tak nějak se v poslední době prezentuje skoro každá novinka automobilek na evropském trhu. Hyundai do přeplněného segmentu vysílá další novinku - kompaktní městský crossover Bayon, který bude nejmenším členem rodiny SUV korejské značky.

Hyundai Bayon je crossover navržený speciálně pro Evropu. Přes kompaktní rozměry má nabídnout co nejvíc místa v interiéru, vyspělou techniku, bezpečnostní systémy a high-tech konektivitu.

Bayon to bude to mít ve svém segmentu jako nováček těžké, v cestě mu stojí Renault Captur, Dacia Duster, Peugeot 2008, Volkswagen T-Cross, Opel Mokka, Citroën C3 Aircross, Kia Stonic, Škoda Kamiq. A další a další… I tak Hyundai věří v úspěch.

"Bayon upevňuje směr vývoje designu SUV značky Hyundai svým ostře řezaným vzhledem a začleněním klíčových designových prvků, které jsou pro SUV značky Hyundai charakteristické,“ říká kreativní ředitel společnosti Hyundai Motor Group Luc Donckerwolke.

Design modelu Bayon mají od konkurence odlišovat hlavně třídílné "šípovité" světlomety kombinované s otvory pro přívod vzduchu. "Horizontální pruh přívodů vzduchu umocňuje ve spojení se světly pro denní svícení šířku vozu, zatímco spodní ochranný panel potvrzuje identitu SUV," popisuje výrazný detail přídě automobilka.

Také na zádi dominují světlomety ve tvaru bumerangu umístěné na kraji karoserie, aby umocnily šířku vozu. Stejnou funkci plní tenká horizontální linie spojující zadní svítilny. Výraznou zadní partii doplňuje vizuálně prodloužené zadní okno.

Související obsah

SUV styl mají Bayonu dodat ochranné prvky na blatnících a bočních plochách i hranaté linie nad zadními podběhy. K dispozici budou 15palcová ocelová kola nebo s šestnáctky a sedmnáctky z lehké slitiny.

Na výběr je devět barev karoserie a několik z nich může být na přání kombinováno s barevně odlišenou střechou v odstínu Phantom Black.

Interiér je laděný do černé nebo decentní šedé barvy a materiálů s jemnými ozdobnými prvky, což má navozovat "klidnou atmosféru, v níž se řidič může ještě pozorněji soustředit na řízení".

Související obsah

Prostorem uvnitř má kompaktní Bayon splnit požadavky na rodinné auto. Zavazadlový prostor má základní objem 411 litrů. Cestující vpředu mají k dispozici celkem slušný prostor pro nohy 1072 mm, pro cestující vzadu je to 882 mm.

Nový model měří na délku 4180 mm, na šířku 1775 mm a na výšku 1490 mm (nebo 1500 mm se 17palcovými koly). Rozvor náprav je 2580 mm, standardní světlá výška 165 mm.

Související obsah

Bayon dostane modernizované motory rodiny Kappa. Navíc jako první SUV značky Hyundai je vybavený funkcí vyrovnávání otáček při řazení, která byla dosud vyhrazena vysokovýkonným modelům Hyundai. Otáčky motoru jsou synchronizovány s otáčkami výstupního hřídele, výsledkem je hladší i sportovnější řazení.

Tato funkce se bude dodávat pro přeplňovaný benzínový motor 1.0 T-GDi ve spojení se převodovkou 7DCT (v tomto případě bude dostupná ve všech jízdních režimech) a také pro motor 1.0 T-GDi s 48V mild hybridní technologií a převodovkou 6iMT (zde ji lze využívat v režimu Sport).

Motory jsou výhradně benzínové. Na vrcholu stojí jednotka 1.0 T-GDi s přímým vstřikováním a 48V technologií mild hybridního pohonu ve dvou výkonových verzích – 120 nebo 100 koní. Tento motor se dodává s šestistupňovou inteligentní manuální převodovkou (6iMT) nebo se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou (7DCT).

Motor 1.0 T-GDi ve verzi o výkonu 100 koní je k dispozici také bez 48V mild hybridního systému a může být kombinován s převodovkou 7DCT nebo s šestistupňovým manuálem.

Tříválcové motory T-GDi s malým zdvihovým objemem disponují třemi jízdními režimy Eco, Normal a Sport, které optimalizují reakce motoru a charakteristiku řízení v závislosti na jízdních podmínkách.

Související obsah

Hlavní slovo tu má hospodárnost. Převodovka iMT odpojuje motor, pokud řidič uvolní pedál plynu. Vůz tím přejde do režimu setrvačné jízdy se sníženou spotřebou paliva a minimalizovanými emisemi. K dispozici jsou dvě úrovně setrvačné jízdy: s motorem běžícím na volnoběh, nebo s vypnutým motorem. Motor se znovu spustí, jakmile řidič sešlápne pedál brzdy nebo plynu a jízda pokračuje na stejný převodový stupeň, který byl zařazen před vypnutím motoru.

Nabídka zahrnuje rovněž čtyřválec MPi 1,2 litru s nejvyšším výkonem 84 koní a pětistupňovou manuální převodovkou (5MT).

Některé motory jsou vybaveny technologií Hyundai CVVD (Continuously Variable Valve Duration), která mění okamžiky otevření a uzavření ventilů v závislosti na provozních podmínkách, čímž dochází ke zvýšení výkonových parametrů motoru a současně ke snížení spotřeby paliva i emisí.

Název pro nový model Hyundai vznikal v souladu se současnou strategií značky i pro označování SUV - inspirován je vyhledávanou destinací pro dovolené, městem Bayonne, metropolí Baskicka, která leží v jedné z nejkrásnějších oblastí jihozápadní Francie.

Související obsah

"V situaci, kdy obliba SUV na celém světě vytrvale roste, se Hyundai rozhodl rozšířit nabídku o model, který by byl vhodný pro jízdu v evropských městech a současně poskytoval dostatek prostoru podle požadavků zákazníků," říká viceprezident společnosti Hyundai Motor Europe Andreas-Christoph Hofmann. „Díky nejlepší nabídce konektivity a bezpečnostních systémů ve své třídě, ostře řezanému a osobitému designu a využití etablované 48V technologie mild hybridního pohonu značky Hyundai je Bayon ve svém segmentu opravdu výjimečný," doplňuje.

Včetně modelu Bayon představil Hyundai během 12 měsíců sedm nových, případně modernizovaných modelů – rok 2020 byl tak z hlediska omlazování a rozšiřování produktové řady pro korejskou automobilku rekordní.

TN.cz
Voyo

Sledujte Televizní noviny ve full HD a bez reklam na Voyo.cz

Důležité Události