Porsche

První elektrický kombík na trhu není zrovna krasavec. I tak z něj budete paf

Obzvlášť v zeleném provedení vypadá jako podivný žabák. Když si ho ale prohlédnete pořádně a když se podíváte, co umí, pravděpodobně si toho žabáka zamilujete. Porsche Taycan Cross Turismo je první elektrický kombík na trhu, je to auto pro ekologický smýšlející řidiče, pro rodinu, pro dobrodruhy i pro šoféry, které baví řízení a pořádný výkon. Podívejte se na jeho odpich, jízdu na silnici i v terénu a poslechněte si zvuk, který pro něj v Porsche vyladili.

Taycan je první elektrické Porsche. Umí zrychlit z nuly na stovku za 2,8 s, výkon překračuje 760 koní, na jedno nabití ujede přes 400 kilometrů a u výkonné nabíječky ho za 5 minut připravíte na dalších 100 km cesty.

Čtyřdveřový sportovní sedan teď dostal sourozence. Ve zvýšené verzi Cross Turismo je z něj první elektrický kombík (či nizoučký crossover), který zvládne celou řadu dalších rolí než jen razantní odpich a svižné a pohodlné cestování po dálnicích.

Stačí se podívat na fotky a videa, které Cross Turismo představují. Dobrodružně vyhlížející kombi na nich zdolává i lehký terén, poradí si v zimě i v létě, na speciálním zadním nosiči převeze až tři jízdní kola. Prostě auto pro všechny. Prý takový švýcarský nůž mezi auty.

Související obsah

Za dokonalost se u Porsche platí zlatem, čemuž odpovídají i ceny - sedan Taycan stojí v přepočtu přes čtyři miliony korun, Cross Turismo podle německého ceníku vyjde v základu zhruba na 2,5 milionu (české ceny zatím nemá).

Na první pohled možná Taycan Cross Turismo není žádný krasavec, zboku a zezadu mu to sluší, předek je takový "žabí". Ale zkuste si ho prohlédnout ještě jednou. Možná vás postupně začne zvláštní design víc a víc bavit, tak, jako nás.

Stvořen pro dobrodružství

Svým vzhledem navazuje na koncept Mission E Cross Turismo, prezentovaný v roce 2018 na autosalonu v Ženevě: boční profil je definován sportovní linií střechy svažující se směrem k zádi – tradičně označovanou návrháři Porsche jako "flyline".

Související obsah

Cross Turismo má proti sedanu vyšší podvozek, což slibované všestrannosti dodává i offroadový rozměr. Offroad design dodávají lemy kolem podběhů kol, ochranné spodní kryty na přídi i zádi a odlišné boční prahy. Dynamiku mimo zpevněné cesty zajišťuje nový špičkový podvozek s pohonem všech kol a adaptivním vzduchovým odpružením. "Paket Off-Road Design - výbava na přání - zvyšuje světlou výšku až o 30 mm. Cross Turismo s uvedeným paketem umožňuje i jízdu v náročném terénu. Standardně nabízený režim "Gravel" zlepšuje schopnosti nového modelu při jízdě na nekvalitních vozovkách," upřesňuje Porsche.

Cross Turismo v rámci paketu Off-Road Design přináší i speciální ochranné vložky v rozích předního i zadního nárazníku a na koncích prahů. Ty přispívají k markantnějšímu vnějšímu vzhledu a současně poskytují ochranu před kamínky.

Víc místa a přeprava kol

Díky kombi tvarům a méně se svažující střeše se zvětšil prostor nad hlavou pro cestující na zadních sedačkách o 47 mm. Zavazadlový prostor má objem 446 litrů, v případě sklopení opěradel zadních sedadel se zvětší až na 1212 litrů.

Speciálně pro Taycan Cross Turismo vyvinulo Porsche zadní nosič až pro tři jízdní kola nejrůznějšího typu. Jednou z inovací je možnost otevírání velké výklopné zádě i s naloženým nosičem. Porsche současně uvádí dvě špičková elektrická kola eBike Sport a eBike Cross.

Čtyři výkonnové verze

Cross Turismo má stejnou techniku jako klasický Taycan. V nabídce budou čtyři výkonové verze od 380 po 625 koní. Vždy s vysokonapěťovou baterii Performance Plus o celkové kapacitě 93,4 kWh zabudovanou v podlaze. Slibovaný dojezd se pohybuje od 429 do 456 kilometrů.

Vrcholný Taycan Turbo S využívá dvou elektromotorů,z klidu na stokilometrovou rychlost vystřelí za 2,9 sekundy a je schopen dosáhnout na 250 km/h.

Cross Turismo podobně jako sportovní sedan Taycan těží z výhod pokrokového elektrického pohonu na základě 800V architektury, která mimo jiné slibuje velmi rychlé dobíjení. Baterii lze při extrémně rychlém nabíjení dobít z pěti na osmdesát procent za 22,5 minuty.

Související obsah

Na povedené platformě J1 nejspíš vyjedou i další varianty Taycanu, uvažuje se o kabrioletu, dvoudveřovém kupé a také o elegantním kombíku, který by tolik neakcentoval offroad prvky.

Související obsah

"Do roku 2025 bude polovina všech našich nových vozidel disponovat elektrifikovaným pohonem – v podobě čistě elektrické nebo plug-in hybridní technologie. V roce 2020 měla elektrický pohon celá třetina námi prodaných vozidel na evropském trhu. Elektrické mobilitě patří budoucnost. Prostřednictvím modelu Taycan Cross Turismo činíme další významný krok tímto směrem,“ vzkázal během virtuální premiéry nového modelu předseda představenstva společnosti Porsche AG Oliver Blume.

Taycan Cross Turismo bude uveden na trh letos v létě.

TN.cz
Voyo

Sledujte Televizní noviny ve full HD a bez reklam na Voyo.cz

Důležité Události