Nová Toyota Yaris Cross se představuje ve výbavové linii Adventure určené pro cesty za hranice města a na venkov. Dobrodružnější verze nového SUV segmentu B se svým "offroad" stylem výrazně odlišuje od provedení "Executive", které mělo světovou premiéru před rokem.
Yaris Cross stojí na stejné podvozkové platformě GA-B jako hatchback Yaris, ale chlubí se vyšší polohou za volantem i větší světlou výškou. Platforma mu přitom propůjčuje vysokou tuhost karoserie, nízké těžiště a vyvážený podvozku ve prospěch hbitosti, ovladatelnosti a jízdního pohodlí.
Robustnost má vyjadřovat například kryt pod předním nárazníkem i ochranný kryt na zádi. Součástí základní výbavy jsou stříbrné střešní ližiny a tmavě šedá 18" litá kola.
V kabině jsou použity černě lakované dekory a černé čalounění stropu. Textura kůže na čalounění parádně tvarovaných sedadel odpovídá výbavové linii Adventure. Zaujme i dekorativní linka napříč černým přístrojovým panelem z měkčeného plastu nebo výlisky na vnitřní straně dveří v barevném provedení "hřejivá zlatá", vyhrazeném pro Yaris Cross. Volant je společně s hlavicí řadicí páky potažen kůží.
Yaris Cross Premiere Edition
Vrcholnou verzí výbavové linie Adventure bude Premiere Edition s exkluzivním koženým čalouněním sedadel a specifickými 18“ koly z lehkých slitin s broušenými povrchy. Ve standardu bude elektrické otevírání výklopné zádě se senzorem mávnutí nohou, head-up displej a volitelné dvoubarevné provedení. Limitovaná série bude v nabídce prvních 12 měsíců od uvedení na trh.
Hybrid a pohon všech kol
Pro všechny verze Toyoty Yaris Cross je k dispozici i hospodárný hybridní pohon, který vychází ze čtvrté generace systému s motorem 1,5 litru (116 koní) poprvé uvedené v novém hatchbacku Yaris.
Yaris Cross jako jediné kompaktní SUV s hybridním pohonem nabídne inteligentní systém pohonu všech kol (AWD-i), který podle jízdních podmínkách automaticky přepíná mezi pohonem předních kol a pohonem všech kol. Součástí systému jsou manuálně nastavitelné režimy "Trail" a ‚"Snow" ke zvýšení stability vozidla v náročnějších podmínkách. Celý systém pohonu všech kol se chlubí kompaktními rozměry a nízkou hmotností, a nemá tak negativní dopad na rekordně nízkou spotřebu paliva.
Prohlédněte si klasickou verzi Toyota Yaris Cross (verzi Adventure najdete ve fotogalerii na konci článku):
Systém Toyota Smart Cargo
Přestože Yaris Cross je malé SUV, má si udržet maximální praktičnost a všestrannost; nabízí proto automatické otevírání výklopné zádě pohybem nohy nebo dvojité dno kufru umožňující snadno měnit výšku podlahy pro bezpečné uschování věcí pod podlahou, nebo naopak zvětšení zavazadelníku podle potřeby. Kufr lze zvětšit sklopením sedadel dělených a samostatně sklopných v poměru 40:20:40; vůz tak pojme lyže, horské kolo či zavazadla na týdenní dovolenou včetně možnosti upevnit náklad pomocí fixačních úchytů.
Nový Yaris Cross vyráběný ve francouzském závodu automobilky Toyota ve Valenciennes, bude možné objednávat už ve druhém čtvrtletí, ještě před oficiálním zahájením prodeje letos v září.